Khamis, 12 September 2013

KARTUNIS ZUNAR DAH MELAMPAU !!! TAKKAN NAK TENGOK SAJA !!!

Sangkakala rasa kartunis Zunnar sudah mencabar had kesabaran orang orang Islam di Malaysia kini dengan mempersenda kalmah Allah yang dilukis dalam bentuk kartun.


Adakah Zunar sedar bahawa dengan membuat gambar seperti diatas, ianya akan membuatkan atau menaikkan kemarahan rakyat Malaysia beragama Islam. 

Ini perlu diambil tindakan,  sebab pada Sangkakala,  apabila sudah sampai keadaan menghina sebegini, takkan kita hanya mahu melihat dan tersenyum?

Kalimah Allah yang sedang hangat dituntut penggunaannya oleh kristian dinegara telah mengundang beberapa persepsi dan semenjak ianya dibawa ke mahkamah dan seterusnya ke mahkamah rayuan, ratusan orang Islam berkumpul untuk mengetahui keputusannya.

Dalam pada pengumpulan tersebut, ttidak seorang pun dikalangan pemimpin pembangkang yang beragama Islam tampik sama untuk memberikan sokongan agar kalimah Allah tidak diberikan penggunaanya kepada bukan Islam.

Kalau tak pegi sekali pun, jangan la sampai nak lukis jadikan ianya sebagai kartin dan menjadi seolah olah bahan ejekan pulak.

Sangkakala harap pihak berkuasa jangan pandang rendah dengan perkara ni sebab kalau ianya tidak dibendung maka akan lebih hebat lagi penginaan yang akan diterima.