Isnin, 23 September 2013

PROJEK DALAM BILIK KARAOKE !!! ANGGOTA TENTERA BERDEPAN HUKUMAN !!!


Seorang anggota tentera dihadapkan ke Mahkamah Sesyen baru baru ini, atas tuduhan merogol kekasihnya yang masih di bawah umur.

Mohd Fahmi Sharifudin, 25, yang bertugas di Kem Sungai Besi mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di hadapan hakim Emelia Kaswati Mohamad Khalid.

Mengikut kertas pertuduhan, Mohd Fahmi yang masih bujang itu didakwa merogol teman wanita berusia 14 tahun 11 bulan, di sebuah bilik di pusat karaoke, Medan Niaga Tasik Damai Sungai Besi, sekitar jam 4.30 petang, 2 September lalu .

Pendakwaan dikemukakan mengikut Seksyen 376 (2) (d) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Ketika ditanya hakim, Mohd Fahmi menjelaskan, dia mengenali tertuduh melalui aplikasi sosial mudah alih (we chat) hampir sebulan sebelum menemuinya.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Nurmadiana Mamat memaklumkan jaminan tidak ditawarkan kepada tertuduh kerana kes itu tertakluk di bawah kes yang tidak dibenarkan diikat jamin.

Bagaimanapun, tertuduh yang belum melantik peguam memohon agar dirinya diberikan jaminan kerana mahu meneruskan tugas, di samping mahu menemui ahli keluarganya.

Hakim, tidak membenarkan jaminan ke atas tertuduh sehingga mangsa selesai memberi kenyataan kepada mahkamah.

Emelia turut memberikan sebab jaminan tidak diberikan kepadanya kerana tertuduh tidak mengemukakan alasan kukuh kepada mahkamah, selain tertuduh masih boleh berhubung dengan mangsa melalui media elektronik dan internet.

Mahkamah turut meletakkan syarat agar keluarga tertuduh tidak dibenarkan berhubung dengan mangsa dan saksi-saksi lain.

Mahkamah menetapkan 22 Oktober depan untuk sebutan kes itu.

Yang Sangkakala heran sangat tu, macam mana budak sekolah ni boleh ikut sorang lelaki sampai ke bilik karaoke?

Bukanlah niat Sangkakala nak menangkan mana mana pihak, tapi bagi Sangkakala anak anak zaman sekarang perlu dipantau pergerakannya dan perlu diselidik pergaulannya barulah takkan ada kes kes sebegini berlaku atau paling tidak pun ianya dapat dikurangkan.