Khamis, 5 Jun 2014

POW CADBURY ??? PPIM PERLU JAWAB TUDUHAN YUSERI YUSOF

Wahhh..nampak gayanya makin panas isu DNA babi yang dikatakan terdapat dalam coklat Cadbury sampai PPIM dikatakan telah meminta ufti atau dalam bahasa kasarnya 'POW' kepada syarikat Cadbury.

Dakwaan ini telah dibuat oleh Yuseri Yusof dalam akaun facebook beliau seperti yang Sangkakala masukkan dibawah.


Persatuan Pengguna Islam Malaysia dikatakan oleh Yuseri Yusof telah meminta sesuatu dari syarikat pengeluar coklat Cadbury bagi membersihkan nama syarikat tersebut selepas Kementerian Kesihatan Malaysia memaklumkan produk keluaran syarikat tersebut telah dicemari dengan DNA babi.

Tuduhan Yuseri ini perlu dijawab segera oleh PPIM memandang kan persatuan tersebut selama ini mempunyai kredibiliti yang dipercayai oleh pengguna pengguna Islam di seluruh negara.

Jika perkara ini didiamkan oleh PPIM Sangkakala rasa akan menimbulkan keraguan terhadap PPIM oleh pengguna pengguna Islam kerana dakwaan yang disebut oleh Yuseri Yusof jelas menunjukkan bahawa PPIM begitu mudah dibeli oleh sesiapa sahaja yang sanggup mengeluarkan belanja.

Atau disini Sangkakala pula nak buat persoalan adakah isu DNA babi ini sengaja direka oleh PPIM kerana hendak menuntut sesuatu sepertimana yang didakwa oleh Yuseri Yusof?

Sila jawab PPIM dan kalau jawapan tidak diberikan dalam tempoh terdekat, Sangkakala pula akan buat kenyataan berpandukan dari kajian yang Sangkakala akan lakukan nanti.



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa ke bodoh orang melayu pasal isu dna bergaduh sesama sendiri

Tanpa Nama berkata...

PPIM sbg NGO patut pertahn JAKIM bukan attack! Patutlah bersungguh serang JAKIM dgn Cadbury. Sial punya NGO.

Tanpa Nama berkata...

PPIM sbg NGO patut pertahn JAKIM bukan attack! Patutlah bersungguh serang JAKIM dgn Cadbury. Sial punya NGO.

nur alamiyyah berkata...

Assalamualaikum wbt.
Saudara yusuf di beri 48 jam dari sekarang untk samaada tarik balik kenyataan dia dan mohon.maaf atau kemukakan bukti. Jika tidak ppim tidak akan teragak agak ambil tindakan undang undang.
2. Dari awal kes Cadbury.PPIM bertindak di bawah akta makanan yg di kawal selia olih KKM. Posisi kita ia lah selagi KKM tidak mengatakan yg kajian mereka salah, boycott kami bawah akta makanan kekal.
3. Laporan polis di buat untk mendesak polis siasat punca pencemaran yg di laporkan berlaku. Di mana ada kenyataan saya atau Tokki yg suroh siasat Jakim secara khusus. Kita mahu pdrm menjalankan siasatan menyeluroh.

Sampai bila bangsa.melayu mahu hidup dgn fitnah?

Sheikh Abd kareem Said
Ketua biro penyelidikan
PPIM.

nur alamiyyah berkata...

Di mana pula kami serang Jakim?

nur alamiyyah berkata...

Assalamualaikum wbt.
Saudara yusuf di beri 48 jam dari sekarang untk samaada tarik balik kenyataan dia dan mohon.maaf atau kemukakan bukti. Jika tidak ppim tidak akan teragak agak ambil tindakan undang undang.
2. Dari awal kes Cadbury.PPIM bertindak di bawah akta makanan yg di kawal selia olih KKM. Posisi kita ia lah selagi KKM tidak mengatakan yg kajian mereka salah, boycott kami bawah akta makanan kekal.
3. Laporan polis di buat untk mendesak polis siasat punca pencemaran yg di laporkan berlaku. Di mana ada kenyataan saya atau Tokki yg suroh siasat Jakim secara khusus. Kita mahu pdrm menjalankan siasatan menyeluroh.

Sampai bila bangsa.melayu mahu hidup dgn fitnah?

Sheikh Abd kareem Said
Ketua biro penyelidikan
PPIM.

nur alamiyyah berkata...

Assalamualaikum wbt.
Saudara yusuf di beri 48 jam dari sekarang untk samaada tarik balik kenyataan dia dan mohon.maaf atau kemukakan bukti. Jika tidak ppim tidak akan teragak agak ambil tindakan undang undang.
2. Dari awal kes Cadbury.PPIM bertindak di bawah akta makanan yg di kawal selia olih KKM. Posisi kita ia lah selagi KKM tidak mengatakan yg kajian mereka salah, boycott kami bawah akta makanan kekal.
3. Laporan polis di buat untk mendesak polis siasat punca pencemaran yg di laporkan berlaku. Di mana ada kenyataan saya atau Tokki yg suroh siasat Jakim secara khusus. Kita mahu pdrm menjalankan siasatan menyeluroh.

Sampai bila bangsa.melayu mahu hidup dgn fitnah?

Sheikh Abd kareem Said
Ketua biro penyelidikan
PPIM.

nur alamiyyah berkata...

Assalamualaikum wbt.
Saudara yusuf di beri 48 jam dari sekarang untk samaada tarik balik kenyataan dia dan mohon.maaf atau kemukakan bukti. Jika tidak ppim tidak akan teragak agak ambil tindakan undang undang.
2. Dari awal kes Cadbury.PPIM bertindak di bawah akta makanan yg di kawal selia olih KKM. Posisi kita ia lah selagi KKM tidak mengatakan yg kajian mereka salah, boycott kami bawah akta makanan kekal.
3. Laporan polis di buat untk mendesak polis siasat punca pencemaran yg di laporkan berlaku. Di mana ada kenyataan saya atau Tokki yg suroh siasat Jakim secara khusus. Kita mahu pdrm menjalankan siasatan menyeluroh.

Sampai bila bangsa.melayu mahu hidup dgn fitnah?

Sheikh Abd kareem Said
Ketua biro penyelidikan
PPIM.

nur alamiyyah berkata...

Assalamualaikum wbt.
Saudara yusuf di beri 48 jam dari sekarang untk samaada tarik balik kenyataan dia dan mohon.maaf atau kemukakan bukti. Jika tidak ppim tidak akan teragak agak ambil tindakan undang undang.
2. Dari awal kes Cadbury.PPIM bertindak di bawah akta makanan yg di kawal selia olih KKM. Posisi kita ia lah selagi KKM tidak mengatakan yg kajian mereka salah, boycott kami bawah akta makanan kekal.
3. Laporan polis di buat untk mendesak polis siasat punca pencemaran yg di laporkan berlaku. Di mana ada kenyataan saya atau Tokki yg suroh siasat Jakim secara khusus. Kita mahu pdrm menjalankan siasatan menyeluroh.

Sampai bila bangsa.melayu mahu hidup dgn fitnah?

Sheikh Abd kareem Said
Ketua biro penyelidikan
PPIM.

Yuseri Yusoff berkata...

Komen sekali je cukup Sheikh Abdul Kareem.

Muhd Mer Muzamir berkata...

PPIM persatuan penipu islam malaysia bertaubatlah.. berapa banyak produk mlm yg ppim sahkah sebagai produk ahli ppim walhal tak halal tak ditentukan halalnya.. dengan membayar duit perlindungan Kamu PPIM telah bersubahah dengan syaitan dan menghalalkan benda yang tak tentu halal.. NGO tak bermaruah menggunakan Islam sebagai topeng. Sebalik berperangai syaitan.

Tanpa Nama berkata...

Kita akan membuat aduan pada jakim tentang ppim yang menghalalkan produk luar dengan bayaran juga stiker produk ahli ppim yang terang terangan bercanggah dengan agama islam. Kami juga akan membuat laporan polis yg ppim mempunyai agenda jahat membuat laporan polis untuk memburukkan jakim.. ppim harus diharamkan.. satu laporan terhadap ppim kepada ros juga akan di buat..

Tanpa Nama berkata...

Saman je la. Apa yg lambat sgt. Selalu org bg 24 jam je

Tanpa Nama berkata...

PPIM ni persatuan pengePOW islam ke? Yg tak halal pun paksa jakim halalkan. Gila diaorg ni

Tanpa Nama berkata...

Jelas tindakan PPMI yang ada agenda membawa padah kepada NGO mereka sendiri. Makin ramai rakyat mula tampil bersuara dengan mengemukakan pelbagai aduan melibatkan PPMI. Betul kot org kata Tuhan bayar cash!

Tanpa Nama berkata...

Reaksi PPMI seperti gabrar. Kalau di pihak yang benar buat saja laporan malam tadi. Dengan JAKIM sebuah agensi kerajaan boleh buat laporan cepat. Takkan dengan pihak perseorangan tak pula pantas bertindak. Memang seperti ada agenda tersendiri jika dilihat cara PPMI sekarang.

mansor berkata...

kahkahkahkahkah......hero pengguna Islam.......kikikiki