Sabtu, 28 Jun 2014

ADUN DENGAN ADMIN JAGA AKAUN FACEBOOK SAMA SAMA BODOH

Nampak sangat bodohnya Presiden PKR yang menang tanpa bertanding atas bantuan suami kaki meliwat apabila meletakkan admin untuk menjaga akaun facebook milik beliau sama bodoh hingga menjadi bahan yang ketawa orang ramai khususnya ADUN Semenyih yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Ulu Langat.


Lain kali kalau tak tau dimana sempadan kawasan, jangan le gatal tangan nak menaip kononnya nak salahkan pihak UMNO dengan membuat tuduhan melulu.

Agaknya YB Wan Azizah lupa agaknya siapa yang memerintah kerajaan negeri Selangor hingga admin akaun facebook beliau bertanya soalan bangang macam tu.

Hoiii bangang..untuk makluman ko, Selangor ni di bawah pemerintahan PR ayau lebih dikenali sebagai Parti Roket paham tak? Sebab semua keputusan yang buat ialah parti DAP (Roket).

Kalau dah kerajaan negeri tu Parti Roket dan tentu le PBT tu juga bawah Parti Roket..takkan duduk bawah ADUN Semenyih pulak..tambahan kawasan tu Datuk Johan kata bukan dalam kawasan DUN dia.

Kalau korang nak tau, memang kerajaan Parti Roket ninnak musnahkan perniagaan orang orang Melayu dan kalau boleh jangan sampai ada kedai kedai orang orang Melayu dalam Selangor ni.

Tapi bagi Sangkakala pula..padan muka orang orang yang kena roboh gerai tu kalau mereka menyokong serta mengundi Parti Roket dalam dua pilihanraya umum yang lepas..kali ni korang rasa le akibatnya.

Lagi satu, lain kali beli peta kawasan DUN dari SPR..tengok betul betul dimana kawasan sempadan satu satu kawasan, bukan main hentam je nak menulis sampai kena bahan dalam facebook tu.

Yang si Admin akaun tu pulak..dah tau boss ko tu bangang..jangan le ko tambah lagi bangang dia.


4 ulasan:

Zahari Baharum berkata...

MPKJ adalah di bawah kuasa Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan Menterinya ialah Datuk Abdul Rahman Dahlan. Siapa yang memegang Kerajaan Persekutuan? PKR kah? Selidik dulu sebelum membuat posting dan tuduhan.

Tanpa Nama berkata...

Apa la bodoh nak tipu rakyat ni kata bawah kementerian? Yg lantik ahli majlis tu kementerian ke? Yg naikkan caj parking, cukai tanah dan bg lesen bazar ramadhan tu kementerian ke? Kementerian abah kau

Tanpa Nama berkata...

Zahari Baharum ni lagi sorang mangkuk dalam Pakatan Rakyat. Jenis bangang samo ngan ADUN eih!!! Abah sapo la ni??? Ado anak ko takdo???

zahari1950 berkata...

Zahari Baharum.. Nampak sangat anda mahu mempertahankan PR tanpa pengetahuan asas perbezaan yg berkuasa didalam kerajaannegeri dan persekutuan. Semua kerajaan tempatan terletak dibwah kuasa kerajaan negeri. Tanah, lesen perniagaan, permit duduk sementara, cukai pintu, cukai tanah dll semua dibawah kerajaan negeri walaupun dalam kawasan itu dikuasai oleh parti yang berlawanan dengan kerajaan negeri. Kerajaan persekutuan hanya bertanggungjawab dari segi keselamatan, pengeluaran lesen perniagaan, memungut cukai persekutuan dll yang seumpamanya. Malah wakil rakyat persekutuan pun hanya boleh membawa masalah rakyat ke DUN atau Parlimen. Bukan kuatkuasakan keputusan majoriti atau perintah kerajaan negeri @ kerajaan tempatan. Contohnya seperti dengan perbuatan kerajaan negeri Pulau Pinang merobohkan kampung buah pala, robohkan gerai2 Melayu, menyerbu dan merampas tong gas di kedai mamak. Perbuatan itu semua tidak dipersetujui oleh Barisan Nasional tetapi apakan daya. Yang melaksanakannya dan berkuasa adalah kerajaan negeri yang diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah mereka. Jika kerajaan negeri atau majlis atau kerajaan tempatan nak robohkannya mengikut undang2 negeri yang sedia ada maka mereka boleh robohkannya. Malah PDRM atau tentera seklaipun terpaksa berada disana memastikan tiada rakyat atau pihak tertentu melakukan perbuatan "MENGHALANG PENJAWAT AWAM MELAKSANAKAN TUGAS". Polis Bandaraya dan Penguat Kuasa Majlis Daerah atau Tempatan, Pegawai dari pejabat Majlis Daerah dan tempatan adalah "PENJAWAT AWAM". Jadi berfikir dan kaji dahulu sebelum menyalahkan wakil rakyat BN yang hanya menjadi wakil kerajaan pusat dari BN. Mereka tidak ada kuasa mengganggu atau campurtangan dalam pentadbiran Majlis atau Keraan tempatan tetapi hanya membantu menjadi penyelaras antara BN Pusat dengan BN Negeri. Dan seterusnya membawa masalah rakyat yang diwakili mereka ke Perbahasan Di Dewan Undangan negeri DUN atau Parlimen. Masalahnya apakah kerajaan PR Negeri selangor (Wakil Rakyat PR)akan menyebelahi wakil rakyat BN di DUN Selangor atau menyokong usul Ahli Parlimen BN di Parlimen?.