Sabtu, 29 Disember 2012

ANTARA MUKA MUKA ORANG TAK SEDAR DIRI

Mungkin tajuk artikel tu nampak kurang sopan, tapi rasanya itulah gelaran yang layak Sangkakala beri kepada pemandu pemandu teksi yang tidak tau mengenang budi seperti mereka berdua ini.

2 gambar diatas adalah pemandu teksi yang kononnya tidak berpuas hati dengan pemberian subsidi tayar 1 Malaysia yang diberikan oleh kerajaan kepada mereka, ada yang mengatakan bahawa wang subsidi tersebut tidak mencukupi dan ada yang mengatakan bahawa mereka terpaksa menambah wang sendiri untuk menukar tayar.

RM 520 bagi Sangkakala bukanlah jumlah yang kecil apabila dihitung dengan semua pemilik teksi di dalam negara, dengan jumlah jutaan ringgit yang dikeluarkan oleh kerajaan dalam membantu pemandu teksi masih ada lagi yang tak tahu mengucapkan terima kasih.

Ada yang mengatakan bahawa mereka terpaksa keluarkan duit sebanyak RM 60 untuk upah menukar tayar kenderaan mereka, adakah RM 60 ini begitu besar jumlahnya? Sedangkan mereka ini mengenakan caj atau tambang bagi setiap penumpang.

Sangkakala nasihatkan kepada pemandu pemandu teksi ini uspaya kalau tidak mampu membalas budi, cuba cubalah mengenang budi, takkan semua perlu di tanggung oleh kerajaan? Kena juga fikir, bukan kalian sahaja yang perlu dibantu, ramai atau banyak pihak lain lagi yang memerlukan bantuan dan sokongan kerajaan.





3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baghal 2 ekor tu tak paham makna subsidi. Dia ingat subsidi tu bg free 100%. Otak dah dicemari sahabat Nik Aziz si syaitan tu, pasal tu tak reti nak bersyukur kpd Allah swt. BODOH?

--ganasnyer--

Tanpa Nama berkata...

Dia tak nak cerita pula berapa ramai drebar teksi yang tukar dengan cash ?... bodoh punya supir taksi ...

Tanpa Nama berkata...

Yang berjanggut panjang tapi akai pendek ni, berlambak yang aku kenai. Sekog pon tak leh pakai....