Selasa, 18 Disember 2012

GUAN ENG TIDAK UNDI CALON MELAYU DALAM DAP

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini menegaskan bahawa DAP bukan parti anti-Melayu hanya kerana tiada calon Melayu yang dipilih untuk menganggotai jawatankuasa tertinggi pusatnya (CEC).


Masih lagi berani LGE kata macam tu sedangkan bukti telah menunjukkan bahawa kesemua calon Melayu semasa pemilihan tersebut kecundang, begitu juga calon dari kalangan kaum India, yang ada cuma Cina dan Singh.




Itu yang dikatakan oleh LGE sebagai demokrasi? tapi untuk menutup segala kelemahan tersebut, dua orang Melayu bangang dilantik sebagai CEC dalam parti tersebut.


Sangkakala yakin bahawa semua ini adalah konspirasi dalaman DAP, mungkin mereka serik dengan kenyataan yang pernah di keluarkan oleh naib Pengerusi DAP sikit masa dulu.


Hari ni untuk menutup semua cerita tu dan untuk mengelakkan dari terus di beri persepsi buruk oleh ahli Melayu DAP LGE keluarkan kenyataan yang nampak sangat membohong, entah entah LGE sendiri tak mengundi calon Melayu semasa pemilihan tersebut.


Kalau DAP benar benar telus dan ikhlas terhadap Melayu, kenapa undi secara angkat tangan tidak di buat? biar semua orang nampak dan tahu berapa ramai yang undi dan sokong.

Tiada ulasan: