Ahad, 2 Disember 2012

GUAN ENG GELISAH KENAPA


Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow meramalkan bahawa Barisan Nasional akan menang besar dalam PRU13 nanti, beliau berkata begitu setelah melihat momentum yang ditunjukkan oleh ahli UMNO semasa Perhimpunan Agung UMNO yang berakhir semalam.

Sudah tentu kenyataan ini akan membuatkan DAP tak senang duduk tambahan pula ianya dikeluarkan oleh Pengerusi Negeri yang dikuasai oleh DAP dan yang menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Setiausaha Agung DAP yang juga merupakan anak kepada Lim Kit Siang.

Chow yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Padang Kota mengatakan bahawa DAP memerlukan masa 50 ke 100 hari dari sekarang untuk membuat persediaan sekiranya Perdana Menteri membubarkan Parlimen dalam masa terdekat.

Tahniah kepada Perdana Menteri namun jangna lah semua merasa amat selesa dengan kenyataan tersebut kerana DAP dan parti pakatannya akan terus menabur janji manis namun ianya tidak akan terlaksana seperti mana yang terjadi sekarang.

Chow juga menyatakan DAP harus menukar mentaliti, kerana parti tersebut bukan lagi pembangkang, sebaliknya kerajaan dalam negeri ini. Kenyataan ini juga membuktikan bahawa DAP sememangnya tidak mempunyai kepakaran dalam urus tadbir sesebuah negeri dan kemungkinan ini juga yang membuatkan Chow meramalkan bahawa Barisan Nasional akan mendapat kemenangan besar dalam PRU13 nanti.

Chow berkata cuma UMNO yang akan hilang kuasa dalam arena politik Malaysia. Orang Melayu masih boleh pegang kuasa dalam aturan politik baru yang dipepolori oleh Pakatan Rakyat.

Adakah kata kata ini boleh dipercayai? sedangkan di Selangor kita lihat sebagai contoh, apabila Hasan Ali menegakkan kebenaran tentang Islam maka beliau telah ditendang keluar dari PAS, adakah ini yang dimaksudkan oleh Chow tentang kuasa melayu yang masih ada dan akan diberi jika Pakatan Rakyat memerintah?

Sudah banyak kepincangan yang kita lihat tentang kepimpinan DAP yang akan memporak perandakan tanah air ini jika mereka diberi peluang untuk menjadi kerajaan.

Mari kita imbas kembali kejadian 13 Mei, siapa yang membuat angkara? Adakah DAP mampu untuk menyelindungkan perkara ini atau memadam peristiwa ini dari dalam kepala setiap anak Melayu yang terlibat dalam kejadian berdarah tersebut?

Jawapannya sudah pastilah TIDAK. Kita semua perlu ingat bahawa DAP hanya akan mementingkan agar negara ini tidak lagi dikuasai oleh melayu dan seterusnya Ketuanan Melayu itu akan berkubur.

Adakah anak cucu kita nanti akan memaafkan kita sekiranya kita menjadikan merekaa sebagai gelandangan di tanah tumpah mereka sendiri, jawapannya juga pastilah TIDAK.

Kita akan terus dimaki dan dikutuk secara berterusan oleh generasi yang kan datang apabila kita gagal untuk mengekalkan apa yang telah diwarisi kepada kita oleh generasi sebelum kita dahulu.

Ingatlah pesanan, bahawa kita tidak mewarisi ketamadunan Melayu ini tetapi kita meminjamnya dari generasi yang akan datang.

1 ulasan:

mujagirl92 berkata...

harapanku, malaysia milik melayu selalu,, http://mujadafewa.blogspot.com/2012/12/sila-alert-orang-yang-nak-buat-ga.html