Ahad, 9 Disember 2012

MB SELANGOR PULA DISERANG DAP


Satu ketika dulu apabila kes JAIS menyerbu Gereja Methodist Damansara, Datuk Hasan Ali pada ketika itu EXCO agama kerajaan negeri teruk diserang oleh Ronnie Liu sehingga membuatkan beliau dipecat sebagai anggota EXCO kerajaan.

Kini DAP mula mengganas lagi apabila menyalahkan Menteri Besar Selangor dalam kes meruntuhkan satu altar Hindu di Sepang pada bulan lalu.

Exco kerajaan negeri Xavier Jayakumar pada Khamis lalu mengutuk tindakan Majlis Perbandaran Sepang (MPS) yang meruntuhkan altar berkenaan.

Ahli Parlimen Puchong pula menyalahkan Menteri Besar Selangor yang kononnya berdiam diri dengan isu tersebut dan ini jelas menunjukkan bahawa DAP seperti memaksa Menteri Besar Selangor juga mengutuk tindakan MPS yang melakukan perobohan tersebut.

Dikatakan seramai 30 pegawai penguatkuasa MPS memasuki kediaman berpagar seorang penganut Hindu, Umah Devi pada 20 November di Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, dan meruntuhkan altar kecil tersebut.

Takkanlah semua masalah nak dibebankan kepada Menteri Besar saja, apa guna adanya Exco? Kalau diperingkat Federal munasabahkah semua hal urusan negara nak dikendalikan oleh PM sendiri? Apakah semua menteri yang ada sebagai hiasan saja? Kalau nak bangkangpun biarlah berpada-pada.

Menurut Xavier, kerajaan negeri mengarahkan semua kerajaan tempatan supaya tidak meruntuhkan tempat ibadat yang didirikan sebelum 2008. Gobind mempersoalkan mengapa pegawai MPS berkenaan mengambil tindakan yang bertentangan dengan arahan kerajaan negeri.

Sejak akhir  akhir ini kita dapat melihat 2 orang singh ni selalu buat statement yang mengelirukan. Singh ni pun tak pernah tengok dia buat kerja untuk rakyat. Apa apa pun kalau kuil2 yg tak ikut peraturan mesti di runtuhkan. Takkan semua tempat nak buat kuil. tak boleh jumpa busut, pokok, batu besar dan yang pelik2 semua nak sembah. Ikut lah aturan sikit.bukan kita nak ganggu urusan agama bangsa lain tapi surau pun ada yang diruntuhkan jika tak ikut peraturan.

Apa apa pun ini semua adalah agenda DAP untuk menidakkan kuasa pentadbir Melayu di Selangor, meraka akan terus mengutuk dan mengkritik sekiranya melibatkan bukan melayu atau Islam, tapi apabila melayu atau Islam yang terbabit, mereka akan berdiam diri.

Tiada ulasan: