Selasa, 18 Disember 2012

KERAJAAN BARISAN NASIONAL JANGAN TERLALU LEMBUT

Sangkakala telah lihat satu videoklip yang dimuat naik dalam laman youtube tadi, tajuk video 'ubah roket style', apa yang Sangkakala cuba katakan disini ialah, videoklip ini dibuat mesti menggunakan modal yang agak besar dan yang buat videoklip ini pula mesti orang yang mahir dalam pembikinan videoklip.

Sangkakala ada bertanya pada beberapa orang rakan, agak agak meraka siapa yang buat klipvideo yang Sangkakala maksudkan, rata rata meraka memeberi pendapat bahawa ianya dibuat oleh pelajar pelajar IPTA atau IPTS yang mempunyai aliran matapelajaran berkenaan.

Teringat pula dengan kisah Namewee satu masa dulu yang mengubah lagu Negaraku yang mana kemudiannya diberi penajaan oleh kerajaan dalam pembikinan filem nasi lemak 2.0. Setelah mendapat penajaan, beliau mengubah pula lagu Rasa Sayang dan memuji muji kerajaan.

Apakah kerajaan kita pada hari ini perlu digemparkan dengan kisah kisah begitu dan seterusnya memberikan apa yang mereka inginkan supaya mereka tidak melakukan lagi perkara perkara seperti ini?

Amat mendukacitakan sekali bukan? sekarang dah ada pula videoklip yang terang terang mengutuk kepimpinan kerajaan dan Sangkakala masukkan video tersebut dalam blog Sangkakala ni untuk tunjukkan betapa segelintir orang orang cina khususnya anak muda yang menyokong DAP biadap terhadap kepimpinan Melayu.

klik gambar untuk video
Lepas ni kerajaan boleh la cari siapa pembuat videoklip tu dan tawarkan dengan penajaan segala bagai, sedangkan yang benar benar berjuang untuk kerajaan ni minta apa pun dah macam minta sedekah.

Sudah sampai masanya untuk kerajaan bersikap tegas, jangan hanya memberikan amaran demi amaran hingga mereka ni semua naik tocang dan pijak kepala kita orang orang Melayu.


Anak anak cina ni seolah olah terlalu mencabar kesabaran orang orang Melayu, tapi nak buat macam mana sebab ada segelintir Melayu bangang yang ditolak secara terang terangan dalam DAP masih lagi jilat ludah cina DAP ni kan.


Tiada ulasan: