Khamis, 20 Disember 2012

PATUTLAH ANWAR BERIYA PERTAHAN BJ HABIBIE @DrRaisYatim

Anwar Ibrahim dilihat sekarang mengambil kesempatan untuk menghentam kepimpinan Perdana Menteri.

Perkara ini dilihat setelah bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin mengluarkan artikel berkenaan dengan Mantan Presiden Indonesia BJ Habibie yang disamakan dengan beliau.

Anwar juga menggesa agar UMNO mendesak Utusan Malaysia dan Tan Sri Zainuddin Maidin memohon maaf secara terbuka ekoran tulisan bekas menteri penerangan itu dalam akhbar milik parti itu, yang mengandungi kecaman terhadap beberapa pemimpin Indonesia.

Anwar sengaja mengambil kesempatan diatas artikel tersebut untuk menunjukkan kepada Indonesia bahawa beliau amat perihatin namun rakyat Malaysia tidak mungkin akan melupakan insiden dimana bendera Jalur Gemilang dibakar di hadapan kedutaan Malaysia di Indonesia sikit masa dahulu.

Kalau nak cari perhatian pun agak agak le Abang Non, jangan le semua nak dipolitikkan, macam macam kecaman dan hinaan pernah dilemparkan oleh rakyat Indonesia terhadap kepimpinan negara kenapa Abang Non diam seribu bahasa?

Kalau agak agak nak sangat baik dengan Indonesia tu, pegi duduk sana jadi presiden.

Tapi Sangkakala terlupa pula, Sukma kan orang Indonesia, patut padanlah Anwar beriya iya mempertahankan Mantan presiden kekasih hatinya kan?

Bagi Sangkakala, Tan Sri Zainuddin tak perlu tarik balik artikel beliau sebab Indonesia juga tidak pernah meminta maaf terhadap apa juga yang dilakukan oleh rakyatnya dalam mengutuk serta mencela kepimpinan kerajaan Malaysia.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: