Rabu, 4 Jun 2014

HASRAT EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA DISALAH ERTI

Pelbagai kecaman dan tohmahan dilemparkan kepada EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, saudara Syamsul Baharin Putra yang mempelawa bekas calon DAP dalam pilihanraya kecil parlimen Teluk Intan baru baru ini.


Sangkakala sendiri meminta penjelasan beliau dalam pelawaan keatas Dyana Sofea dan beliau mengatakan adalah tidak menjadi kesalahan sekiranya Dyana di pelawa untuk menyertai UMNO walaupun beliau tahu bahawa Dyana tidak akan berbuat begitu dan akan ada ahli UMNO yang melenting.

"Abang ajak dia masuk UMNO, tapi takkan mau dia turut serta dalam UMNO lepas apa yang dah jadi di Teluk Intan baru baru ni".

Itu adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh saudara Putra apabila Sangkakala menghubungi beliau untuk mendapatkan penjelasan tentang perkara tersebut.

Tapi apa yang kita lihat, memang ramai dikalangan bekas bekas pengikut pembangkang menyertai UMNO semula kerana mereka ini mungkin merasa insaf diatas segala keterlanjuran mereka menyertai pembangkang yang tidak membela rakyat.

Selepas mengalami kekalahan di Teluk Intan, kita dapat melihat bagaimana Guan Eng telah menyalahkan Dyana kerana beliau berbangsa Melayu dan atas sebab itulah beliau ditolak oleh pengundi DAP kawasan tersebut.

Kita juga mengetahui bahawa ramai dikalangan mereka yang dukunya bersama pakatan pembangkang kini pulang ke pangkuan UMNO dan selaku salah seorang ketua cawangan di kawasan Ipoh Barat dimana tempat bermulanya karier politik ibu Dyana, saudara Putra menjemput Dyana untuk menyertai UMNO.

Bagi Sangkalala, tidak ada salahnya jika Putra berbuat demikian kerana ramai lagi dikalangan ahli parti pembangkang yang menyertai UNNO tambahan lagi Dyana selaku orang muda, mungkin mampu menarik lebih ramai golongan itu untuk cenderung kepada memilih UMNO sebagai parti untuk perjuangan politik.

Sebagai sebuah parti yang memperjuangkan nasib orang Melayu, mempelawa mereka untuk menyertai UMNO juga merupakan salah satu strategi bagi mengekang kemaraan pembangkang yang kerap kali dilihat memanipulasi golongan muda dengan mengatakan bahawa mereka tidak ada tempat dalam UMNO sedangkan perkara tersebutbtidak pernah berlaku.

Jadi tindakan yang dilakukan oleh saudara Putra janganlah disalah erti atau disalah anggap, tujuan beliau melakukan perkara tersebut adalah untuk memberitahu kepada seluruh golongan muda bahawa nereka masih mempunyai tempat didalam UMNO dan istilah tiada tempat itu hanyalah mainan politik pembangkang untuk mewujudkan perasaan benci golongan muda terhadap UMNO.

Walau apa pun, Sangkakala tabik spring pada Putra kerana berani membawa kelainan dalam landskap politik walaupun beliau tahu apa yang akan dihadapi oleh beliau setelah mengeluarkan kenyataan perlawaan tersebut kepada Dyana.



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anak dirumah mati kelaparan anak kera di hutan disusukan....

sangkakala berkata...

Takde yang kelaparan dan takde yang disusukan..apa yang pastinya niat dan pegangan..

Pena Dari Tanah Melayu berkata...

Bagi aku takde point kenapa nak ajak betina sundal tu masuk UMNO. Nak glamer cari la platform lain. Ni namanya nak glamer mudah. Kat perak dah takde ke ikon muda UMNO? Hebat sangatkah sampai nak tawar betina sundal tu?

Dah la weiii.. cari taktik yg cantik skit nak glamer.. pada dia cara tu bagus tapi pada aku jijik tau tak jijik!!

Aku cakap apa aku rasa.. tuuiihhhh!!!!

gadiss rupawan berkata...

Bersangka baik..In Syaa Allah..yg pntg Allah tau niat kita k..just doa2 yg baik je tuk Malaysia...Aminnn...

razif ahmad berkata...

Setuju pd pena dari tanah melayu..klu dah insaf x yah dipelawa....ia akan kembali sendiri sebagai pejuang melayu UNNO yg tulen...bukan berkepentigan untuk MEMBUNCITKAN PERUT

razif ahmad berkata...

Setuju pd pena dari tanah melayu..klu dah insaf x yah dipelawa....ia akan kembali sendiri sebagai pejuang melayu UNNO yg tulen...bukan berkepentigan untuk MEMBUNCITKAN PERUT

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah mempertahankan si Islam/Melayu LIBERAL si sangkalajari - sedangkan si Islam/Melayu LIBERAL–PENJAHANAM-agama/bangsa/negara mcm. nilah yg. menyebabkan hak, identiti dan tanah pusaka Bumiputera Islam/Melayu TERGADAI!

Kalaulah BETINAJALANG yg. masih ANGKUH MENGHINA Islam/umatnya nak dipujuk mcm. ni (bukan dia insaf pun); hanya memalukan Islam/umatnya serta UMNO dan menunjukkan si Islam/melayu tak dak maruah lansung! Tak habis-habis si Islam/Melayu LIBERAL MENJILAT-kaki-si MUSUH ISLAM/Melayu! Patutlah sampai umat Islam/Melayu berani di HINA oleh si puak GANGSTER-KELING-rayerCELAKA-DAPBANGKAI!

MENYAMPAH betul aku!

Makcik Sambal Belacan.

Tanpa Nama berkata...

OI si "gadiss rupawan", nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS dan DAPBANGKAI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa & pakaian Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA - asyik nak menutup mulut umat Islam/Melayu lawan MUSUH ISLAM!

sangkakala berkata...

Bagaimana pula dengan senator ezam..takde siapa bising masa dia angkat sumpah jadi senator kan..setakat jadi ahli cawangan apa le sangat..yang duduk dalam dewan negara tu pun dulu apa kurangnya mengata UMNO segala bagai..kenapa semua senyap sunyi masa dia sertai UMNO..masa tu yang becakap ni belum jadi ahli ke? Fikir secara logik..jangan fikir secara melulu

Pena Dari Tanah Melayu berkata...

Apa yg nak disangka baik? Takde ke cara lain nak cari glamer!! Ini semua kerja bodoh!! Buat la kerja tunjuk kat rakyat umno ni bagus bukan panggil betuna sundal DAP masuk UMNO!! Kimak punyer ketua pemuda!!

Pena Dari Tanah Melayu berkata...

Abis ko nak bawak masuk semua la! Ki bgtaubaku dalam semua yg masuk tu ada tak cakap akaj tolak hudud cara terang2? Ada tak yg umum akan sokong undi DAP tolak hudud?

Pena Dari Tanah Melayu berkata...

Sudah la gei!! Tak payah jilat babi ketua pemuda tu. Byk keje lain dan berita lain nak tulis. Aku bab ni aku tak lari beb! Apa yg heboh kebulur sangat nak kat betina sundal tu? Gila ke puki dia ke hape!

Tanpa Nama berkata...

hahaha...alasan plg banggang!!kebanyakkan dlm PEMUDA ni semua spesis penjilat KETUA PEMUDA LIBERAL DAN BACUL!!benih PONDAN yang dok berkubang dlm pemuda ni..yang tahu projek dan duit!!perjuangan HARAM JADAH!!PUTRA NI MMG KAKI PROJEK!!SAPE XKENAL!!NI SEMUA PEROSAK UMNO!!YANG SI EZAM DAN KUNCU2 PKR DLM UMNO NI KEJE SAPE???

TAHNIAH PEMUDA UMNO LIBERAL DAN BACUL!!

IPOHMARLEY