Khamis, 10 Januari 2013

MCA BAIK DIAM SEBELUM DIDIAMKAN


MCA sekali lagi membuat kenyataan kontroversi hari ini apa bila Timbalan ketua publisiti MCA Loh Seng Kok rakyat Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Tinggi bahawa kesemua rakyat berhak menggunakan kalimah Allah.

Jika dahulu MCA pernah mengeluarkan kenyataan berkaitan dengan hudud, kini parti itu dilihat mencampuri pula urusan penggunaan kalimah Allah yang sedang hangat diperkatakan.

Atas nasihat, Sangkakala rasa lebih baik MCA diam sebelum didiamkan oleh orang orang Melayu Islam dan jangan sesekali cuba cuba mencampuri urusan agama Islam.

Ini kerana, jika MCA terus terusan mencampuri urusan agama Islam, mereka juga akan di cop sebagai parti yang sama taraf dengan DAP dan tidak salah sekiranya Sangkakala katakan disini mereka juga akan dilihat sebagai menentang orang orang Melayu.






2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya lebih pro kepada BN tapi banyak pendirian MCA seolah-olah serupa dengan DAP.Oleh itu, saya tidak akan memberi undi saya kepada calon MCA. Undi saya hanya akan saya berikan kepada calon UMNO atau Bebas yang pro-BN.

Tanpa Nama berkata...

Cina ada 3 melayu ada 6. Kalau melayu berpecah dan sokong cina, melayu boleh kalah. Tapi kalu bersatu pasti menang InsyaAllah. Kepada lsk, cina kristian tak berapa peratus aje. Kamu kristian ke? Ramai lagi cina buddha yg perlukan bantuan kamu dan mca. Last election mca was almost irrelevant, Dont make it totally irrelevant this time round.