Rabu, 26 Jun 2013

JONKER WALK !!! KENAPA TONY PHUA YANG LEBIH ???

Isu tempat perniagaan di sebatang jalan yang di kenali sebagai Jonker Walk telah begitu hangat diperkatakan dan ianya terbawa bawa hingga ke ahli parlimen negeri lain.

Tony Phua juga tidak ketinggalan dalam mengkritik kepimpinan Datuk Wira Idris Haron dalam isu penutupan tersebut.

Tapi kenapa Tony Phua beriya sangat mempertahankan JonkerWalk? Sebab rata rata peniaga dikawasan tersebut adalah terdiri dari kaum cina? Begitu? Takkan sampai begitu rasis sekali Tony Phua dalam isu perniagaan ini atau sememangnya beliau terlalu rasis selama ini?

Para peniaga melayu di Pulau Pinang yang tidak dibenarkan berniaga sebelum pukul 12 malam macam mana pulak?  Takkan taknak cakap apa apa.

Jelas dapat kita lihat bukan? Tony Phua menunjukkan siapa diri beliau..kalau cina yag dikenakan tindakan seumpama itu..mula lah mereka ini akan menyalak..tapi bila melayu yang dianiaya seperti itu..semua buat buta atau tidak nampak.

Sangkakala ucapkan tahniah kepada kerajaan Melaka kerana menutup kawasan tersebut kerana ianya menjadi tempat barangan tiruan atau cetak rompak diniagakan disampin para peniaga yang tidak mempunyai lesen perniagaan.




psssttt...Melaka dah buat..wilayah bila pulak? Petaling street tu pun sama juga keadaannya..tutup je senang.