Khamis, 13 Jun 2013

#505 #tolakPR ANWAR MAKI TAN SRI AZIZ

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Tan Sri Aziz selaku Pengerusi SPR yang mana beliau serta seluruh ahli lembaga dalam suruhanjaya tersebut tidak akan meletakkan jawatan pasti mengundang rasa murka oleh Anwar Ibrahim. 

Mana tidaknya, segala perancangan Anwar untuk menggulingkan kerajaan sudah jelas dan pasti tidak akan kesampaian kerana SPR tidak sekali kali berganjak dari prinsip mereka bahawa kerajaan yang dipilih oleh rakyat haruslah melalui pilihanraya umum dan dengan prises pembuangan undi.

Anwar telah melakukan pelbagai perkara termasuklah mengarahkan anak anak muda yang menjadi pengikut beliau supaya membuat demonstrasi di hadapan pejabat SPR untuk mendesak Pengerusi serta seluruh ahli lembaga dalam SPR meletakkan jawatan.

Jawapan Tan Sri Aziz amat mudah dimana mereka tidak akan berganjak kerana keudukan mereka didalam SPR adalah daripada lantikan Yang Di Pertuan Agung dan bukannya dari kerajaan Malaysia.

Ini meatilagiangin si Anwar dengar sebab ada juga yang kata Pengerusi SPR seolah olah angkuh dengan jawatan beliau, tetapi bagi Sangkakala pula, ianya bukanlah satu sikap angkuh,  cuma Anwar perlu ingat yang SPR itu dibawah kuasa Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda yang DiPertuan Agung dan hanya agung yang berhak untuk melucutkan jawatan mereka.

Jadidisini Anwar dah pening, harapan untuk menjadi Perdana Menteri hilang tak kesampaian dan sudah pasti beliau akan menanti pula saat saat getir apabila sisatan keatas insiden Lahad datu sudah hamoir tanat dan kerajaan Malaysia akan menghebahkan nama si pelaku serta akan mejalankan tindakan penangkapan setelah pejabat peguam negara mengeluarkan arahan.

Jadi keoada Anwar, bersiap sedialah.