Jumaat, 16 Ogos 2013

TELOR @NAJIBRAZAK DALAM GENGGAMAN NAZRI AZIZ


Sangkakala rasa mesti ada rahsia yang dipegang oleh Nazri Aziz tentang Perdana Menteri yang juga merupakan presiden UMNO Malaysia kalau tidak, masakan Menteri yang bermasalah sepeeti Nazri masih kekal dalam post kabinet, apa kelebihan Nazri?

Masa jadi menteri dijabatan Perdana Menteri selaku menteri yang bertanggungjawab tentang hal ehwal perundangan,  Sangkakala tak nampak dimana penambah baikkannya, bertambah teruk ada la.

Dan lagi satu apabila Nazri dengan selambernya menjemput sorang anak muda cina yang juga penuh dengan masalah, si Namewee untuk datang bertemu beliau di Parlimen dan si Namewee hanya memakai pakaian.biasa iaitu t-shirt serta seluar jeans tapi masih di beri kebenaran untuk masuk ke parlimen serta berjumpa dengan beliau.

Ada yany mengatakan bahawa Nazri memang suka membela cina berbanding Melayu kerana lebih mudah untuk mendapatkan apa yang beliau hajati.


Begitu juga dengan kes perlantikan anak beliau sendiri di dalam Kementerian, apa fungsi si Nedim? Berkenaan pengundi di kawasan?  Letak le Nedim dia pejabat UMNO Bahagian bukan di Kementerian Pelancongan, itu pun susah nak buat ke?

Padang Rengas dengan Putrajaya bukan dekat dan kalau dengan sikap si Nedim yany suka berpoya poya dikatakan mampu untuk membawa perubahan kepada orang muda rasa Sangkakala Nazri dah silap besar.

Macam dia tak tau pulak perangai anak dia yant menyelap umpama ifrit pantang nampak betina semua sapu, pantang hantar arak semua telan, itu nak diharap? Jadi macam cerita anak ku Sazali le nampaknya Nazri dengan Nedim ni.


Berbalik kepada Perdana Menteri tadi, si Nazri dah jadi Menteri pada zaman Tun Mahathir hingga kini dan ini bermakna sudah 3 orang Perdana Menteri bertukar namun dia masih sebagai Ahli Majlis Tertinggi yang dilantik.

Tapi Sangkakala nak juga la bertanya kenapa Perdana Menteri amat takut untuk menggugurkan Nazri? Adakah jika Nazri gugur maka secara automatik maka segala rahsia yang di pegang oleh Nazri akan terbongkar dan Perdana Menteri juga akan turut gugur sama.

Demi untuk kebaikan UMNO, Sangkakala rasa gugurkan si Nazri dan Sangkakala tau, jika dia digugurkan, maka dia akan terus lompat parti PKR dan Barisan Nasional akan kehilangan satu kerusi.

Perdana Menteri perlu membuat keputusan sama ada mahu kerusi parlimen kekal atau UMNO kekal atau jawatan Presiden terbang? Balik rumah fikir fikirkanlah, jangan jadi Perdana Menteri yang lemah, keputusan perlu dibuat.

Orang macam Nazri yang tak sedar diri perku disingkirkan dan jika Perdana Menteri rasa masih mahu kekalkan Nazri dalam kabinet maka sudah tiada jalan lain lagi,  presiden UMNO juga perlu ditukar.