Selasa, 6 Ogos 2013

@NajibRazak NAMEWEE KEBAL UNDANG UNDANG NEGARA !!! APA TINDAKAN KITA ???

Agaknya memang sudah ditakdirkan ada sorang anak cina yang kebal undang undang walaupun berkali kali menghina negara, bukan itu sahaja sebenarnya si Namewee juga oernah diberikan geran untuk menerbitkan sebuah filem dan mungkin tindakan beliau sekali lagi menghina negara ini akan membuahkan hasil lumayan keoada budak ni.


Sangkakala agak hairan dengan sikap kerajaan yang terus terusan membiarkan perkara ini berlaku seolah olah Namewee kebal terhadap undang undang negara sehingga beliau dengan sewenang wenangnya menghina dan mencerca negara ini.

Mungkin juga kerajaan beranggapan bahawa negara ini tidak mempunyai rakyat dan sensitiviti masyarakat yang tersinggung akibat perbuatan beliau tidak perlu diambil kira sangat dan kesudahan yang mampu dilakukan ialah memaafkan Namewee kerana risau akan terjadi anggapan rasis kepada kerajaan.

Cuba banyangkan semula sekiranya ada anak Melayu yang menghina kaum cina dan sebagainya, sudah pasti ianya akan menjadi satu isu besar yang seakan akan tidak mampu ditangani.

Sangkakala pernah mendengar satu cerita dari seorang sahabat yang mana beliau mengatakan bahawa jika di negara cina sekalipun, sekiranya ada rakyat yang menghina negara tersebut, maka hukuman akan dijalankan dan kalau tidak silap hukuman tersebut berupa hukuman mati.

Tapi di Malaysia ianya seperti tidak ada apa apa kesan terhadap kerajaan walaupun sudah berkali kali perkara menghina ini dilakukan oleh Namewee.

Sangkakala nak tanya disini, adakah perlu seorang anak Melayu bangkit untuk bertemu dengan Namewee dan seterusnya mengajar beliau tentang adap sopan sebagai seorang warga negara?

Jika itu yang kerajaan mahukan, Sangkakala amat yakin dan percaya, akan ada seorang anak Melayu yang cintakan tanah air akan bangkit seperti harimau, menerkam seperti singa, menjerat seperti sawa keatas anak cina ini, dan harapan Sangkakala janganlah dibiarkan perkara tersebut berlaku.

Tapi sudah menjadi adat anak melayu, jika dicabar akan menentang, jika dipujuk akan menatang, jadi pujuk pujuklah mereka dengan cara mengambil tindakan kepada pengkhianat ini, jangan sampai ada anak Melayu nanti yang menentang, sudah pasti semua akan bangkit serentank untuk memberontak.

Tiada ulasan: