Khamis, 17 April 2014

TIAN CHUA DAH SELAMAT !!! SIVARASA DIBAYANGI KERISAUAN ???

Sejak semalam heboh diperkatakan tentang penangkapan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang didakwa atas dakwaan menghasut.

Dan ada juga dalam blog rakan rakan Sangkakala yang menceritakan tentang betapa kurang ajarnya Tian Chua yang mengatakan bahawa Negara dan polis sial.

Tengok betapa kurang ajarnya lahanat cina PKR ni yang sesuka hati nak kata macam tu kat Malaysia.

Tapi apa yang berlaku sekarang tidak lagi memberi fokus kepada isu Tian Chua, tapi lebih kepada isu wang SUARAM sebanyak RM 100 juta yang dikatakan dibawa lari oleh Tian Chua dan Sivarasa.

Tian Chua dah selamat ditangkap oleh pihak polis dan yang tinggal sekarang hanyalah Sivarasa di yang akan menjawab tentang kemana perginya wang 100 juta tersebut.


Mampukah Sivarasa menerima tekanan nanti tentang wang yang dikatakan disimpan oleh Sivarasa dan Tian Chua sebanyak 100 juta tersebut?

Apa yang Sangkakala tau, sekarang pun Sivarasa bukannya sihat sangat takut nanti bila didesak dan menerima asakan supaya wang tersebut di kembalikan?

Menurut sebuah blog rakan Sangkakala,  aktivis pendang ada mengatakan bahawa satu badan bukan kerajaan yang menggelarkan diri mereka sebagai reformis 98 juga telah bersuara tentang perkara ini dan jika perkara ini di hebahkan maka akan terjadilah pertembungan tentang kewangan yang disalurkan hilang.

Jadi sekarang kita tunggu dan lihat apa yang terjadi dan apa akan jadi selepas ini, adakah mereka akan mempersoalkan kemana wang tersebut kepada Sivarasa dan Tian Chua atau akan ada satu tindakan lain pula yang akan diambil keatas kedua dua mangkuk hayun ni.




Tiada ulasan: