Selasa, 22 April 2014

SIAL !!! ADUN PAS ANGGAP BERWUDHU SAMA MACAM MANDIKAN KERBAU @tunfaisal

Memang sial, itu yang Sangkakala boleh katakan pada ADUN Selangor dari PAS yang sanggup mengatakan bahawa berwudhu sama macam memandikan kerbau tua.

Hanya kerana jawatan dan pangkat didunia, ADUN daripada parti yang mengatakan bahawa mereka mengangkat martabat agama Islam boleh mengeluarkan kenyataan seperti itu.

Klik gambar untuk video
Tak sangka sungguh kerana mengikut telunjuk pakatan haram jadah, maka seorang ADUN yang mempunyai kelulusan undang undang syariah sanggup mengeluarkan kenyataan seperti yang dinyatakan dalam video diatas.

Apakah pemimpin PAS sudah hilang pedoman hingga sanggup menyamakan wudhu dengan memandikan seekor binatang?

Bukakah berwudhu itu adalah perkara wajib dalam menunaikan solat dan umat Islam wajib untuk menunaikan solat lima kali sehari?

Apakah berwudhu itu merupakan satu pembaziran dan adakah kerana berwudhu untuk menunaikan solat itu dianggap sebagai satu pembaziran kepada pemimpin PAS?

Sangkakala rasa dah sampai masanya umat Islam di negara ini memikirkan semula apa tindakan yang perlu diambil terhadap mereka yang menghina wadhu seterusnya seolah olah menghina solat seperti ADUN dari PAS ini.

Beliau juga mengatakan bahawa cukup dengan air sebanyak satu botol air minuman yang kecil untuk berwudhu dan tidak perlu menggunakan air tersebut seperti memandikan kerbau tua.

Sanggup pemimpin PAS berkata sedemikian seolah olah beliau terlalu jahil dalam agama.




7 ulasan:

daengselili berkata...

Bila kuasa lebih tinggi dari akidah..bodoh jadi lebih bahlul

Tanpa Nama berkata...

Dalam mengambil wuduk, syaratnya adalah meratakan air pada tempat-tempat yang ditetapkan. Jadi memadailah dengan air yang sedikit. Untuk maklumat yang lebih lanjut, sila rujuk kepada para MUFTI supaya tidak berlaku kekeliruan

Tanpa Nama berkata...

Tempat2 yg tlh dtetapkn...air yg sedikit...sekolah dulu cikgu tak ajar ke????macam mana nk ambil wuduk???

Bukhari Mohd berkata...

Betapa bodohnya tun faisal. Bodo mcm kerbau. Tahap pemahaman mmg fail. Klu ambik upsr bm bahagian pemahaman mmg sah fail. Ptt la tun m ckp y duk dkm umnobn ni bodo2 blako mcm kerbau. Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Dan betapa bodohnya si pemberi komen diatas yang tak faham akan maksud..islam apa ko ni Bukhari? Islam celup ke..kalau dah nak mandi hadas pun takde air..ko sembahyang macam mana? Atau ko pun pengikut syiah yang boleh bersolat dalam keadaan berhadas besar?? Bingai..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Dulu kita "respect'" PAS tapi.....lani.....PAS dah jadi BARUA DAP BABI!!! dan MACAI PKR BANGSAT!!!

Tanpa Nama berkata...

Cakap macam tak pakai otak. Ikut jer apa yg cina dap cakap yg ambil wuduk tu membazir air. Kalau sebagai org pas yg sebenar dia akan jelaskan cina dap tu cara yg sebenarnya. Bukan lg sokong kenyataan cina kafir tu.

Bab yg kaum lain buat membazir air dia tak cerita. Tempat istirehat mereka yg ada jacuzzi dĺl. Rumah mewah yg ada swimming pool sendiri. Patut rmh mcm ni meter airnya dikunci 10 hari lebih dr catuan biasa.

Dia ingat apa yg dia cakap tak masuk youtube. Lepas ni 7 keturunan orang takkan sokong PAS atau mengaku saudaranya.