Sabtu, 12 April 2014

MAMPUKAH PENCACAI BERGELAR DATO NI SENYAP KALAU BN IKUT CADANGAN BELIAU TENTANG GST ??

Gambar dibawah menunjukkan seseorang yang berpangkat Dato, tapi akal dan fikiran Sangkakala tak nampak lagi sampai ke tahap yang membolehkan orang seperti gambar dibawah memiliki pangkat tersebut.


Sangkakala cuma nak tanya sikit, kalau lah perkara yang disebut oleh DATO' kita ni menjadi kenyataan, agak agak boleh gak dia kunci mulut dia dari berkata jata tentang UMNO dan Barisan Nasional?

Sangkakala rasa tak mungkin dia akan melakuka  perkara tersebut ye tak? Sebab bagi Sangkakala, apa yang Sangkakala nampak mungkin dia ni salah seorang yang mengenakan cukai tetapi tidak pernah membuat pendedahan terhadap cukai tersebut.

Apa yang pasti dia ni Sangkakala nampak tidak membantu dan sebagai seorang yang memiliki darjah kebesaran seperti itu bagi Sangkakala sudah pasti akan mempunyai pendidikan dan pemahaman tentang GST.

Lebih dari 100 buah negara mengenakan cukai GST fan apa yang berlaku ialah negara mereka tetap maju dan rakyat tidak terbeban walaupun negara tersebut tidak memberikan subsidi sepertimana yang diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Cuma seperti soalan yang Sangkakala ajukan tadi, adakah pemilik akaun diatas akan berhenti dan memberikan persepsi yang baik sekiranya apa yang dikatakan oleh beliau dilaksanakan oleh kerajaan?

Kalau jawapannya tidak,  Sangkakala harap jangan le keluarkan pendapat bodoh sampai macam tu sekali, buat malu keturunan je.


Tiada ulasan: