Jumaat, 11 April 2014

JAWAPAN ISMAIL SABRI BUAT MALAYSIAKINI TERKEDU @ismailsabri60


Ini PC Ismail Sabri di parlimen berkaitan dengan isu penyenaraian keluar Bernas,

PC YBM Pertanian Dan Industri Asas Tani di Parlimen :
"Saya nak menegaskan, walaupun Bernas akan delisted, tanggungjawab menjaga kebajikan pesawah tidak akan terjejas kerana dia masih terikat dengan perjanjian konsesi yang bertanggungjawab untuk menjaga kepentingan pesawah.

Dalam Bernas, ada wakil dari MOA dan MOF, jadi kepentingan kementerian masih ada dalam board Bernas. Jadi tiada masalah / tidak perlu bimbang akan terjejasnya kepentingan pesawah kerana itu tidak akan berlaku.

Kita lihat isu ini dari segi dua sudut, satu dari segi perniagaan, dan lagi satu dari segi kebajikan pesawah sama ada mereka terjejas atau tidak. Dari pihak kementerian, kita akan lebih mengutamakan kebajikan pesawah, kita sudah ada perjanjian konsesi yang menyenaraikan tanggungjawab bernas terhadap para pesawah kita.
Kalau Bernas Delisted, dalam 5 tahun mungkin akan relist, tapi bergantung kepada bursa juga."
Jawapan ini telah menjawab tohmahan dari pihak pembangkang terutama dari portal rasmi pembangkang, MalaysiaKini yang cuba memutar-belitkan kenyataan sebenar Menteri berkenaan isu penarikan keluar Bernas ini. Ini antara sebahagian daripada kenyataan MalaysiaKini yang cuba memutar-belit dengan mempengaruhi rakyat agar melihat isu ini dari sudut negatif.

Kalau bernas delisted, within 5 years mungkin akan relist, tapi bergantung kepada bursa juga.
The delisting of national rice firm Bernas from Bursa Malaysia represents a "good deal" for farmers and fishermen, said Agriculture and Agro-Based Industries Minister Ismail Sabri Yaakob.

Sent from Samsung Mobile

1 ulasan:

kampong lad berkata...

'good deal for farmers and fishermen'

contoh good deal?