Sabtu, 5 April 2014

TIAN CHUA PASTI AKAN MENERIMA HABUAN @tunfaisal

DEWAN Negara akhirnya meluluskan Rang Undang-undang Pencegahan Jenayah (Pindaan dan Pemerluasan) 2013 bagi meminda Akta Pencegahan Jenayah (PCA) 1959 seterusnya mengembalikan kuasa mencegah aktiviti jenayah berat dan jenayah terancang kepada pasukan polis.

Pindaan itu membenarkan penahanan tanpa perbicaraan atas kepentingan ketenteraman dan keselamatan awam atau pencegahan jenayah khususnya ketika jenayah berat semakin berleluasa selepas Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat (EO) dimansuhkan.





Jadi nampaknya Tian Chua kali ni takkan boleh nak berkata sebarangan lagi sebab Sangkalala yakin dengan adanya rang undang undang sebegini bukan sahaja pemimpin Pembangkang malah para pengikut mereka juga tidak mungkin akan ada yang berani untuk mencabar kedaulatan undang undang negara. 

Selama ni kita selalu dikejutkan dengan kenyataan kenyataan kurang ajar dan biafap dari kepimpinan pembangkang dan tidak kurang pula ada yang seolah olah mengugut  akan membuat huru hara seperti membawa pengikut mereka turun ke jalanan dan sebagainya.


2 ulasan:

Aperkebender berkata...

Tiba masanya kalau berani berkokok, berak kencing tempat awam, lontar batu sembunyi tangan diambil perhatian. Apatah lagi kalau jenayah berbentuk perasugut politik terhadap kaum marhaen dan keselamatan awam.

Undang-undang dah ada, menunggu penguatkuasaan sahaja. Tian Chuak, Terasa Cock ada berani?

Tanpa Nama berkata...

Terbaik - PR ada berani buatlah gua mahu lihat berapa kuat kuasa PR Ngok