Sabtu, 29 Mac 2014

PERTEMBUNGAN SUAMI ISTERI YANG BUKAN HANYA DIATAS KATIL @n_izzah @tunfaisal

Ingatkan atas katil je suami isteri boleh bertembung rupanya dalam merebut jawatan tertinggi parti juga suami dan isteri boleh bertembung sesama mereka.

Agaknya Anwar dah tak percaya pada Wan Azizah kot, itu sebab sampai Anwar bertindak mencabar Wan Azizah sebagai presiden PKR dalam pertandingan yang akan diadakan nanti.


Cuba kita bayangkan kalau Anwar kalah, adakah ini bermakna ahli PKR menolak Anwar kerana terlibat dalam kes meliwat dan dikenakan hukuman penjara (dalam tempoh rayuan) selama 5 tahun oleh pihak mahkamah.

Dan sekiranya Wan Azizah kalah, adakah rakyat Kajang diperbodohkan sehingga ahli dalam PKR sendiri menolak kehadiran beliau didalam parti?

Semua ini akan terungkai dalam pemilihan yang akan datang dan disana nanti kita akan lihat apa akan jadi.

Dan satu lagi, Sangkakala lihat, jika Anwar menang sebagai presiden PKR dan permohonan rayuan kes hukuman mahkamah beliau ditolak, ini sebenarnya cuma untuk menunjukkan pada dunia luar bahawa kerajaan Malaysia menganiaya seorang presiden parti pembangkang.

Ini semua sebenarnya adalah permainan Anwar dalam menghadapi kes beliau yang sedang dalam tempoh rayuan dan mungkin juga Anwar mengharapkan dunia melihat beiau sebagai Nelson Mandela yang dihukum dalam buangan ke luar negara satu masa dulu dan mungkin juga Anwar berhajat untuk menjadi Mandela versi Malaysia.

Tapi apa yang sebenarnya ialah, beza diantara Anwar dengan Mandela, Anwar dihukum kali pertama kerana salah guna kuasa dan kali ini dia dihukum kerana meliwat Saiful.

Nelson Mandela pula dihukum kerana mempertahankan rakyat Afrika yang teraniaya tapi adakah itu semua diketahui oleh dunia?

Pakatan pembangkang akan mewar warkan kepada dunia bahawa ini adalah kekejaman kerajaan Malaysia yang memenjarakan seorang presiden sebuah parti pembangkang.

Nampaknya game atau permainan politik Anwar boleh kita baca dari sekarang dalam menghadapi fitnah yang bakal ditaburkan oleh pembangkang terhadap kerajaan.



Tiada ulasan: