Jumaat, 28 Mac 2014

#MH370 @zahid_hamidi KENAPA PERLU DAP ??? KENAPA TIDAK DARI PAS ???

Nampak tak macam mana sebenarnya permainan DAP di Malaysia? Sampai sanggup mengatakan bahawa berikan jawatan komander tentera kepada pemimpin DAP maka kes MH370 akan selesai.


Kita boleh lihat dengan jelas dalam kenyataan Lim Lip Peng salah seorang pemimpin DAP dengan suatu niat lain.

Dalam Malaysia,  pemimpin tertinggi angkatan tentera perlulah dari kalangan orang Melayu Islam tetapi dengan tanpa merujuk perkara tersebut maka Lim telah mengeluarkan kenyataan tersebut.

Sangkakala nak tanya adakah DAP benar benar ikhlas untuk menyelesaikan masalah pencarian MH370 atau ada udang disebalik batu?

Apa yang Sangkakala lihat, jika dikalangan mereka ini dilantik, maka akan ada urisan lain atau arahan lain pulak yang akan dikeluarkan dan arahan tersebut adalah untuk kepentingan politik mereka semata mata.

Ini kerana kita tahu bahawa kekuatan negara adalah bergantung kepada kekuatan tentera dan kenapa perlu Lim mengatakan bahawa berikan atau lantik komander bagi tentera udara atau laut kepada DAP?

Memngapa Lim tak menyebut supaya jawatan tersebut diberikan kepada PAS yang sudah tentunya Islam? Apakah ada agenda yang lebih besar sekiranya jawatan tersebut ditawarkan kepada pemimpin DAP?

Sejauh mana hebatnya pemimpin DAP dalam usaha menyelamat? Adakah mereka sudah terlatih dalam SAR pesawat sebelum ini?

Walau pun kita semua tahu bahawa adalah amat mustahil untuk merealisasikan kenyatan Lim tapi Sangkakala pula melihat ke satu arah yang lain.

Jika Pakatan Pembangkang menguasai kerajaan, maka sudah pasti jawatan jawatan tertinggi dalam bidang ketenteraan ini akan didominasi oleh DAP dan selepas itu nanti segala apa juga hajat yang mereka inginkan akan tercapai.

Dimana pula tercampaknya PAS dalam situasi itu nanti? Adakah mereka akan diberi peluang untuk menerajui kementerian yang berkepentingan seperti Kementerian Dalam Negeri atau Kementerian Pertahanan?

Mungkin juga PAS akan diberikan jawatan tetapi sekadar timbalan Menteri yang tidak ada suara kerana mendengar arahan Menteri penuh sabagai Big Boss.

Jadi disini kita perlu sedar, sebenarnya ada niat lain perhubungan baik diantara DAP dan PAS tetapi ianya tidak ditunjukkan pada masa ini kerana mereka masih belum cukup kuat untuk menjadi kerajaan.

Tapi perkara ini tidak akan mustahil akan berlaku dengan kebodohan PAS yang kini mengikut telunjuk DAP yang mengarahkan PAS untuk mencaturkan perpecahan dalam bangsa Melayu dan Agama Islam.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hapuskan saja semua parti kecinaan..kalau nak berperang dgn melayu TANAH MELAYU..ayuh kita berperang..INI TANAH MELAYU..bkn tanah cina juga tanah india