Khamis, 20 Mac 2014

#PRKKajang @tunfaisal SIAPA YANG BERTANDING DI N25 KAJANG ??

Pelik tapi benar, itulah hakikat yang perlu kita lihat pada hari ini. Walaupun hari penamaan calon telah berlalu seminggu yang sudah tapi siapa sebenarnya yang bertanding di kawasan DUN Kajang?

Semalam Datuk Seri Noh Omar telah mendedahkan bahawa ada flyers yang diedarkan oleh petugas Pakatan yang jelas menujukkan bahawa gambar Anwar terpampang di flyers berkenaan.

Lihat video dibawah...

Klik gambar untuk video

Kita semua tahu bahawa nama yang dicalonkan oleh pakatan pada hari penamaan calon tempoh hari adalah Wan Azizah, tetapi kenapa dalam flyers edaran puak pakatan masih lagi ada gambar Anwar Ibrahim?

Adakah ini bermakna Wan Azizah adalah proksi kepada suami beliau yang tidak dapat bertanding untuk menduduki kerusi DUN Kajang dan Wan Azizah hanya menjadi puppet semata mata?

Ini sememangnya apa yang berlaku di PRK Kajang kerana, Anwar selama ini mencanangkan bahawa beliau akan bertanding dan akan menggantikan kedudukan Menteri Besar Selangor sekiranya menang di kawasan tersebut.

Wan Azizah hanyalah sebagai boneka yang mana gerak dan langkahnya akan di atur oleh suami beliau yang kini telah dijatuhkan hukuman pemnjara lima tahun atas tudihan meliwat bekas pembantunya.

Pernah juga dipersoalkan kenapa Wan Azizah diletakkan di DUN Kajang sedangkan bekas ADUN sebelum ini adalah dari kaum cina.

Kenapa Anwar tidak menamakan semula wakil dari kaum Cina menggantikan beliau yang tidak dapat bertanding lagi?

Sangkalala bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh Datuk Seri Noh Omar yangi adalah mana beliau mengatakan bahawa PRK kali ini adalah PRK untuk membalas jasa Wan Azizah yang sanggup melepaskan jawatan beliau di Permatang Pauh sebagai ahli parlimen s3mata nata untuk memberikan laluan kepada Anwar untuk bertanding.

Jadi perlukah rakyat Kajang memilih calon yang menerima pembalasan budi untuk dijadikan sebagai pemimpin?

Rakyat Kajang khususnya pengundi hari ini telah dijadikan bahan hadiah daripada Anwar kepada isteri beliau dan sudah pasti hadiah ini akan diletakkan disatu sudut yang mana ianya hanya untuk tatapan.

Pengundi di kawasan Kajang perlu sedar bahawa mereka bukanlah barang yang boleh diserahkan begitu sahaja kerana pengundi di Kajang juga memoubyai maruah diri yang tinggi dan Sangkakala percaya bahawa maruah ini takkan diserahkan begitu sahaja kepada keluarga Anwar Ibrahim.



Tiada ulasan: