Khamis, 13 Mac 2014

POLITIK | #MH370 @abby_abady112 BERHOBIKAN FITNAH !!! WANITA PENYEBAR DALAM PAS

Nampak sangat si Abby Abadi ni jenis wanita penyebar fitnah dan wanita penyebar fitnah macam Abby ni seharusnya di letakkan di pulau dan dibiarkan sendirian.


Bukan apa, Sangkakala rasa jika Abby masih lagi berada di sekeliling masyarakat maka fitnah akan tersebar dengan cepat kerana adanya wanita penyebar fitnah ni.

Baru baru ni telah berlaku satu ritual pengesanan oleh beberapa individu yang mendakwa diri mereka bomoh tetapi kehadiran mereka ini tidak diundang oleh sesiapa dan mungkin juga untuk mencari publisiti dengan kejadian kehilangan pesawat MAS MH370 yang dalam penerbangan ke China baru baru ini.

Namun begitu, Abby  telah memuat naik gambar yang menunjukkan Presiden Amerika Barrack Obama sedang menonton salah satu adegan ritual tersebut dan menunjukkan seolah olah negara Malaysia tiada maruah di mata dunia ke dalam akaun instagram dan di pautkan ke akaun twitter milik beliau.


Ramai penggiat media telah mengecam tindakan Abby Abadi yang menyalah gunakan akaun media sosial milik beliau untuk menyebarkan fitnah seperti dalam gambar diatas.

Adakah ini yang dibanggakan oleh PAS kerana memiliki seorang muslimah 'HOT' yang menjadi pujaan ramai pak lebai kera PAS satu masa dulu? Seorang wanita penyebar fitnah.

Imam Abu Laits As Samarqandi menyatakan: "Tidak ada perbuatan jahat lebih besar daripada fitnah". 

Bahkan ada Ulama yang mengatakan bahawa penyebar fitnah lebih jahat daripada syaitan.

Dalam hadis Rasulullah daripada Abi Hurairah menerangkan secara jelas pengertian fitnah: "Tahukah kamu apakah memfitnah?" Sahabat berkata: "Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui."

Tapi sudah sememangnya fitnah dengan pakatan berpisah tiada dan fitnah bagi pakatan pembangkang seumpama makan nasi tengah hari dan juga malam seolah olah ianya satu keperluan yang amat sangat.

Begitu juga dengan fitnah pencacai yang menuduh bahawa bomoh yang hadir ke ritual di lapangan terbang baru baru ini dengan Barisan Nasional sedangkan bomoh tersebut telah digunakan olehbpakatan pembangkang sebelum pilihanraya umum yang lepas.


Cuba tengok bagaimana rentetan bomoh tersebut, pada tahun 2013 atas jemputan pemimpin pembangkang mereka telah mengadakan ritual tilikan nasib pakatan pembangkang dalam pilihanraya lepas.

Ini adalah bukti bahawa pakatan pembangkang yang sebenarnya telah menggunakan khidmat bomoh ini tetapi jentera cyber pakatan telah mewarwarkan bahawa bomoh tersebut adalah pengikut UMNO.

Fitnah fitnah ini sebenarnya adalah untuk memburukkan Barisan Nasional semata mata kerana Barisan Nasional khususnya UMNO tidak akan menggunakan khidmat bomoh untuk apa juga acara.

Yang sebenarnya dakwaan bomoh tersebut bahawa mereka hadir ke lapangan terbang antarabangsa KLIA atas jemputan VIP dan pemimpin kerajaan juga adalah tidak benar dan ada kemungkinan bomoh ini mengatakan sedemikian adalah untuk publisiti semata mata.

Walau apa pun, Sangkakala percaya bahawa rakyat tidak mudah terperdaya dengan fitnah pembangkang untuk memburukkan kerajaan.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kebetulan atau mmg nak ditunjukkan Tuhan, Presiden memfitnah disabitkan di mahkamah. Ahli biasa lg lah.

Unknown berkata...

Hg pn sama sangkakala woi. Tepuk dada Tanya iman. X pn nk aku tlg tepuk

Mohd Faisal Mohd Yusof berkata...

Teruskan perjuangan mu wahai saudara, yang benar tetap berada di tempat yang terbaik di dunia dan akhirat. Jemputlah mereka yang telah terpesong dan hanyut dengan janji dan fitnah ke jalan yang benar......