Isnin, 12 Mac 2012

PENDUDUDK SABAH HALAU MAZLAN ALIMAN

Pengerusi ANAK yang juga Pengerusi Lajnah Tanah Dan Wilayah PAS Pusat ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu malam semalam. Beliau yang dikatakan dalam rangka lawatan kerja selama tiga hari dinegeri itu ditahan oleh pegawai emigresen dan di bawa ke pejabat jabatan itu di lapangan terbang.

Menurut rakan Sangkakala yang berada di Sabah, penahanan Mazlan Aliman bukan disebabkan kes jenayah atau sebagainya, cuma rakyat Sabah tidak senang dengan kehadiran beliau ke negeri itu disebebkan rakyat Sabah merasakan pengerusi ANAK itu seorang yang tidak mengenang budi serta tidak bertanggung jawab.

Menurut kata beliau, Mazlan Aliman dilihat seperti tidak mengenang budi apabila beliau selaku anak Felda mengkritik kerajaan dengan penuh rasa benci. "kami tak suka dengan orang yang tidak mengenang budi" itu kata-kata rakan Sangkakala disana.

Menurut beliau juga Mazlan Aliman di lihat cuba menghasut penduduk serta rakyat Sabah supaya membenci kerajaan dengan mengatakan bahawa rakyat sabah tertindas sedangkan kini rakyat Sabah hidup mewah serta aman damai di bawah kerajaan Barisan Nasional.

"Rakyat Sabah juga tak suka kepada penghasut dan kami tak mahu lagi dia datang ke Sabah" itu kata-kata dari seorang lagi rakan Sangkakala disana.

Menurut rakan Sangkakala itu, Mazlan Aliman cuba mencari pengaruh PAS di Sabah dan bukannya untuk membantu rakyat seperti yang digembar-gemburkan. Menurut beliau lagi dengan kehadiran Mazlan Aliman sudah pastinya hidup kami yang selama ini harmoni dengan pelbagai kaum akan menjadi kucar-kacir dan kami tidak suka dengan keadaan itu. Jika beliau (mazlan aliman)tidak suka pada kerajaan yang telah banyak membantu peneroka Felda itu urusan dia dan jangan babitkan kami. kata beliau lagi

Beliau juga memberi amaran supaya Mazlan Aliman jangan tunjuk pandai di negeri Sabah.

Sangkakala nampak penduduk Sabah lebih cerdik dari pengikut-pengikut PAS di Semenanjung, mana tidaknya, mereka yang dikatakan tidak begitu cemerlang dalam pelajaran lebih berfikiran dari pengikut PAS yang berpendidikan, mereka lebih menghargai apa yang telah diberikan oleh kerajaan berbanding Mazlan Aliman serta penyokong_penyokong beliau.

1 ulasan:

Awanama berkata...

Semasa Mak Bapak dia pindah ke Felda dulu apa yang mereka bawak...beberapa biji bantal...tikar buruk kuali dan periok...seluar dalam pun tak ada...tak mampu.....tau

Lepas duapuluh tahun...anak dah masuk asrama dibayar oleh Kerajaan UMNO ...jadi pandai sikit....anak naik torak...itu salah ini salah...bayangkan kalau masih tinggal di kampung lama....asrama pun tak kenal....

Senang aje kalau tak bersukur dengan yang felda bagi....Bungkus saja bantal dan tikar balik kampung asal...bagi peluang lain peneroka duduk rumah kita...apa macam....

Sayang jugak kan....nak bagi kat lain orang!