Ahad, 25 Mac 2012

HEBAT KERAJAAN PULAU PINANG MAIN DUIT


SMART TUNNEL
 Hari ini Sangkakala dikejutkan dengan berita yang disampaikan oleh rakan tentang satu projek pembinaan jalan di Pulau Pinang, kalau nak diikutkan ianya bukanlah sehebat mana sekali pun, cuma jalan biasa yang tidak lebih dari mana-mana jalan lain.

Apa yang membuatkan Sangkakala terangkat daripada tempat duduk dan hampir jatuh juga terduduk ialah harga pembinaan jalan tersebut yang pada Sangkakala ianya mungkin dibuat menggunakan bahan yang paling bermutu seperti pasir silika, batu mar-mar dan dan diturap dengan batu granite bermutu tinggi.

Terowong SMART atau pun Terowong PINTAR yang membolehkan ianya digunakan untuk menjadi laluan kenderaan dan laluan air ketika hujan lebat pun tidak menggunakan kos yang sebegitu tinggi. ini baru jalan biasa dah melampau-lampau punya harga.

Terowong SMART hanya menelan belanja sebanyak RM 1.9 billion tetapi jalan yang diperkatakan ini menelan belanja RM 4 billion yang boleh mencapai hingga RM 500 juta untuk satu kilometer. Wah!! kaya betul kerajaan Pulau Pinang atau nak kayakan kontraktor yang dilantik supaya duit tu boleh diserahkan kembali kepada kerajaan negeri bagi menampung kos perbelanjaan untuk pilihanraya nanti?

Ini semua adalah hadiah dari Lim Guan Eng kepada rakyat Pulau Pinang yang menyokong DAP hingga menang dalam PRU12 yang lepas. nah sekarang macam mana? Ada lagi ke perasaan untuk bagi pada Lim bagi menerajui negeri Pulau Pinang bagi tempoh 4 ke 5 tahun akan datang? Tepuk dada tanya selera, selera Guan Eng nampaknya memang besar. 2 hari sudah tanah wakaf surau dan masjid, hari ini jalan yang diturap dengan tembaga, esok lusa apa lagi agaknya.

Apa-apa pun tahniah bagi warga Pulau Pinang, dapat jalan yang berharga ratusan juta ringgit bagi setiap kilometer, diharap jalan tu nanti jiak berlaku kemalangan boleh terus bawa mangsa ke hospital.




pssttt..Lim!! wa mau bikin satu kilometer boleh ka? nanti wa kasi lu sikit maa...

2 ulasan:

Awanama berkata...

Admin Bangang. Mana buktinya? Xde pun, setakat letak gambar Smart Tunnel, memang semua dah tau yang projek tu pembaziran paling bodoh sekali. Banjir tetap berlaku. Sekurang2 nya ko letak la surat tender ke, sebut harga ke, ini takat tulis. Ko tak takut kena fitnah ke? Kat mana jalan tu pun ko tak letak. Memang ko ni PENCACAI KIMAK UMNGOK KUAT FITNAH kalau ko xleh bagi bukti. Kalau takat geng2 UMNGOK Penang yang cakap, membazir je la ko kena saman nanti. Bodoh punya manusia

Awanama berkata...

Allo brader, takkan pokok takkan bergoyang kalo angin tak tiup... kalo DAP buat menara emas sekalipun, korang setuju je kot.. hahaha.. untunglah DAP ada melayu langsi sokong bahana tu.. hahaha