Ahad, 17 Ogos 2014

PAS BUAT UTURN SEBAB TAKUT HILANG KUASA #sultanmurka #langkahkajang

Kemelut yang melanda negeri Selangor dalam isu pemecatan Khalid Ibrahim sebagai ahli PKR dan didesak untuk melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor nampaknya kian meruncing.

Apa yang Sangkakala dengar
PAS kini sudah membuat pusingan U apabila mesyuarat PAS pusat yang berlangsung pagi tadi bertindak menamakan Azmin Ali sebagai calin kedua Menteri Besar yang akan dipersembahkan kepada Sultan Selangor.


Menurut kata Mat Sabu pula, tindakan untuk menarik semula sokongan terhadap Khalid adalah disebabkan Menteri Besar sedia ada itu bukan lagi ahli PKR.

Persoalannya sekarang, adalah Khalid keluar dari PKR atau beliau di pecat? Dan adakah pemecatan tersebut dilakukan atas salah laku atau penyalah gunaan kuasa oleh Khalid selama menjadi Menteri Besar?

PAS dilihat lebih takut kepada kehilangan sokongan dari pengundi cina tambahan pula beberapa kawasan yang ditandingi oleh PAS dalam PRU13 yang lalu majoritinya adalah pengundi cina.

Walaupun ada tindakan dari beberapa orang pemimpin PAS yang menyokong Khalid nampaknya kuasa Anwarinas yng sudah menular dalam PAS lebih kuat dan kesilapan yang dilakukan oleh PAS selama ini adalah dengan memasukkan beberapa orang ahlI PKR kedalam parti mereka hingga membuatkan parti yang mengatakan bahawa mereka adalah parti Oslam tersebut dilihat tidak mampu untuk membuat keputusan sendiri.

Dengan tindakan PAS yang tidak menyokong Khalid sebelum ini, adakah DAP dan PKR akan memberikan laluan kepada PAS untuk bertanding di mana mana kawasan seperti dalam PRU yang lalu jika Khalid mengambil pendekatan untuk menasihati Tuanku Sultan membubarkan Dewan Undangan Negeri dan memberi laluan kepada pilihanraya negeri?

Sangkakala berpendapat bahawa situasi tidak lagi akan menjadi sama setelah beberapa orang pemimpin DAP sendiri telah mengeluarkan kenyataan kenyataan berunsur ancaman kepada politik PAS di Selangor dan ini memberika signal khas bahawa PAS akan ditentang oleh PR sendiri.


3 ulasan:

Mat Monggol berkata...

Anjing2 UMNU laknatullah dah tercekik tulang...! Kah kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Sape yg trckit tulang kau ke mat monggol..
Jng jd spesis anjang tercekik tulang babi yek.

semak idup kau berkata...

Kau la anjing tu kan.trckit tulang babi