Jumaat, 29 Ogos 2014

ANWAR MELUTUT KEPADA PAS #langkah kajang #sultan murka

Punya la taksub Anwar Ibrahim nakkan Wan Azizah sebagai Menteri Besar sampai merayu kepada PAS supaya membawa hanya satu nama untuk dicalonkan sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baru menggantikan Khalid Ibrahim.


Anwar nampaknya semakin runsing apabila PAS mengatakan bahawa mereka akan menamakan dua orang calon sabagai Menteri Besar bagi menghormati keputusan Tuanku Sultan yang berkehendakkan dua nama dari setiap parti dalam PR dan menurut kata Setiausaha Agung PAS keputusan itu adalah untuk tidak membiarkan Tuanku Sultan menerima tekanan apabila hanya satu nama dicalonkan.

Itu sebab juga Anwar bertindak merayu kepada PAS kerana kemungkinan besar nama yang dihantar oleh PAS akan menerima perkenan dari Sultan Selangor untuk menjawat jawatan yang menjadi kontroversi sejak beberapa bulan lepas.

Selama ni Anwar mengatakan bahawa Wan Azizah.telah mendapat mandat penuh dari Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor untuk menjadi Menteri Besar tetapi rupanya semua itu bohong belaka.

Sedangkan sokongan macam tu pun Anwar nak bohong, takkan perkara perkara lain Anwar boleh berkata benar.

Tapi adakah PAS mempunyai kekuatan untuk menidakkan permintaan Anwar supaya hanya Wan Azizah sahaja dijadikan calon sebagai Menteri Besar, sama sama kita nantikan kesudahan episod pertelagahan diantara PR selepas ini.




Tiada ulasan: