Sabtu, 30 Ogos 2014

PAS DIBERI TEKANAN DENGAN UGUTAN #langkahkajang #sultanmurka

Nampaknya bekas Menteri Besar Selangor yang selama ini tidak tahu tentang agama sehingga beliau menyertai PR cuba menakutkan PAS Selangor dengan mengatakan bahawa Parti itu akan kehilangan 10 kerusi jika mereka meninggalkan PR.


Kenapa Tan Sri Mohammad Mohd Taib cuba nak menakutkan PAS dengan cerita cerita bodoh macam tu?

Kalau PAS kehilangan 10 kerusi, adakah kerusi tersebut akan dimenangi oleh Barisan Nasional atau ianya akan dimiliki oleh PKR atau DAP?

Sangkakala rasa Mohammad Taib sendiri sudah goyang jika PAS meniggalkan PR yang kini terang terang mabuk kuasa hingga mengkhianati rakan dalam parti sendiri hanya semata mata untuk memuaskan nafsu seorang manusia bernama Anwar Ibrahim.

Sedangkan kita perlu fikir, semasa kerajaan PR merampas kerajaan negeri Selangor yang ditadbir sebelum tahun 2008 oleh Barisan Nasional, Mohammad Mohd Taib belum lagi menyertai PR.

Bagi Sangkakala, Mohammad Mohd Taib gak payah la nak menakut nakutkan PAS sebab dia sendiri pun tak betul dengan cara menipu rakyat serta Barisan Nasional satu masa dulu.

Sangkakala mengatakan bahawa Mohammad Mohd Taib menipu rakyat serta Parti adalag kerana selama beliau dalam UMNO dan menjadi Menteri Besar Selangor, beliau rupanya jahil tentang agama dan UMNO menyangkakan beliau mempunyai cukup pengetahuan agama dan dari apa yang ditunjukkan oleh beliau semasa dalam UMNO hanyalah pura pura.

Dan semua ini terbongkar apabila beliau  menyertai PR dimana beliau sendiri mengatakan bahawa beliau tidak mengetahui secara mendalam tentang agama Islam semasa dalam UMNO sedangkan dulu beliau berlakon seolah olah seperti seorang ulama hebat dalam UMNO.

Tapi hari ini orang PR mengangkat orang yang baru mendalami tentang Islam sebagai pejuang Islam kononnya hingga diangkat seolah olah sebagai seorang ulama yang mengetahui segala galanya tentang Islam.

Agaknya memang pengikut PR akan mengangkat orang orang macam Mohammad Mohd Taib sebagai pemimpin Islam hebat walaupun baru belajar tentang agama Islam.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pakatan rakyat ni PENUH dengan banggak2 yang di REJECT oleh BN!!!

Algojo berkata...

Hamba tiada pandai berkata, hanya permata pemotong kaca... Kah kah kah kah...

Algojo berkata...

Kilauan mu kusangka berlian, rupanya pasir ditepi jalan....! Kaaah kah kah kah..