Ahad, 31 Ogos 2014

#biadap GUAN ENG TERLONDEH DENGAN TINDAKAN PIHAK BERKUASA

Selama ni Lim Guan Eng agaknya menyangkakan bahawa kuasa beliau sebagai Ketua Menteri lebih besar daripada kuasa yang ada pada pasukan polis.

Tapi hari ini polis telah membuktikan bahawa kuasa mereka dalam menegakkan undang undang tidak boleh dicabar.

Pasukan Peronda Sukarela atau (PPS) yang ditubuhkan oleh Guan Eng dan DAP telah disahkan oleh Pendaftar Pertubuhan atau ROS adalah sebuah pertubuhan haram yang tidak didaftarkan.

Hari ini PPS telah menunjukkan diri mereka yang kononnya hebat dengan mengadakan perarakan sambutan hari kemerdekaan dan tindakan mereka telah membuatkan 250 ahli PPS ditahan oleh Polis.




Ketua Polis Negara juga telah mengeluarkan amaran kepada PPS supaya menyerah diri sebelum pasukan polis menyerbu kediaman mereka.

Ini adalah satu amaran keras yang dikeluarkan oleh Ketua Polis Negara kepada PPS dan nampaknya Guan Eng akan lebib kelam kabut apabila diberi amaran sedemikian rupa.

DAP memang sengaja serta selalu mencabar kesabaran dan mereka ini juga selalu mencabar undang undang negara seolah olah negara ini tidak mempunyai undang undang serta penguatkuasa.

Ini baru sikit, baru permulaan mereka memerintah sebuah negeri dan jika mereka ini diberi kuasa untuk memerintah negara, sudah pasti mereka ni akan lakukan pelbagai perkara yang bercanggah dengan kedaulatan undang undang.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JANGAN biarkan, JANGAN biarkan. Didik mereka dengan ketegasan undang-undang. Polis telah lama dicemuh dan dipersendakan.

It is VERY BAD to allow such a BAD Statement by a politician.

Syabas PDRM!!