Sabtu, 16 Ogos 2014

APA KENA PULAK @mohd_ali_rustam NI ??? TAK SUDAH SUDAH !!!

Bekas Ketua Menteri Melaka yang kini merupakan Pengerusi PUNB nampak gayanya memang tak pernah serik dengan apa yang berlaku dan menimpa beliau.

Walau pun menglami kekalahan dalam PRU13 yang lalu setelah gagal mendapat kemenangan sebagai Ahli Parlimen di kawasan Bukit Katil, beliau masih lagi memberikan khidmat melebihi seorang ADUN dalam kawasan.

Ini adalah ciri ciri pemimpin yang begitu baik bagi Sangkakala, bukanlah niat untuk mengampu atau mengipas, tapi komitmen yang ditunjukkan oleh YBhg Datuk Seri Ali Rustam selalu mendapat perhatian dari Sangkakala.

Semalam berlaku banjir akibat fenomena air pasang besar di beberapa jawasan4 di negeri Melaka dan Sangkalala terlihat dalam akaun facebook milik Tok Ali ada memuat naik gambar beliau meranduk air demi untuk melihat permasaalahan di kawasan terbabit.





Menurut kata seorang rakan Sangkakala, ini merupakan hobi Tok Ali dengan melawat kawasan kawasan bermasaalah dan yang menggelikan hati ialah, Tok Ali mempunyai hobi melawat ke rumah orang kawin dan hobi ini telah bermula di zaman beliau muda lagi.

Agaknya itu sebab juga Sangkakala terlihat Tok Ali memenuhi undangan perkahwinan walaupun jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.

Pemimpin sebegini amat jarang kita temui dan amat sukat kita perolehi, semoga Tok Ali akan diberikan kekuatan dan semangat dalam terus memberikan khidmat kepada masyarakat.

Syabas Sangkakala ucapkan pada beliau.


5 ulasan:

Afif Farhi berkata...

Sayang Tok Ali... Ingat lg beliau dtg ke rumah jam 2.15pg meskipun tk dpt memenuhi undangan kenduri di siang harinya... Pemimpin contoh ni...

megat faris berkata...

Dah lama tau tok ali mmg xkรฉnal lรฉlah..

Edzran Nawi berkata...

Sampai melaka jam 3 pagi dr penang...hostel yang dibooking rupanya bertindan...kami tiada penginapan(1bas)...dato ali jemput ke kediamannya...kami diberi makan dan tempat lelapkan mata...bersembang macam dah kenal bertahun....jam 5 dia mohon beransur...esoknya program jam 8....kami sampai kat tempat program tgk dato ali dah sapai awal dr kami yg peserta...masa bila dia tidur???mmg pemimpin yg hebat...

Jin Blogger berkata...

Dia gugur bukan kerana dirinya tapi disebabkan dendangan kaum Cina laknatullah. Hari ini ramai pemimpin Islam sedang diulit dan didendangkan oleh kaum Cina dan Yahudi laknatullah. Setelah tidak ada kuasa barulah nak cakap itu dan ini untuk membela bangsa, agama dan negara.

Tanpa Nama berkata...

Pernah jumpa beliau buat lawatan di hospital melaka jam 2 pagi... sy pulak kebetulan sedang menunggu isteri di luar kamar bersalin, beliau bersalamn dn bertanya khabar dgn semua bakal bapa yg ada di situ... kan elok CM sekarang ni rajin spt DSAR