Sabtu, 9 Ogos 2014

ANWAR IBRAHIM KESAL PECAT KHALID DARI PKR #sultanmurka #langkahkajang

Kalau nak diikutkan perkiraan pada hari ini, pemecatan Khalid akan memberikan kesan besar terhadap Anwar Ibrahim dan PKR.


Kalau nak diikutkan daripada percaturan kiraan undi dalam sidang DUN, jika PAS tidak menyokong DAP dan PKR, maka kedua dua parti tersebut hanya mempunyai 28 kerusi sebelum di tolak seorang ADUN yang menjadi speaker.

Jika speaker di kecualikan maka DAP dan PKR hanya mempunyai 27 kerusi dimana DAP mempunyai 14 kerusi dan PKR mempunyai 13 kerusi.

Dan kini, PAS mempunyai 15 kerusi, Barisan Nasional mempunyai 12 kerusi dan satu kerusi bebas iaitu Khalid.

Memang ada yang mengatakan bahawa undi Speaker adalah undi penentu tetapi itu hanya akan berlaku sekiranya kedua dua pihak memiliki kerusi yang sama banyak atau undi yang sama banyak.

Tapi dalam keadaan sekarang, DAP dan PKR hanya mempunyai 27 kerusi berbanding dengan PAS, BN dan Bebas mempunyai 28 kerusi dan ini bermakna jika 28 ADUN ini menyokong Khalid maka satu kerajaan campuran akan wujud di Selangor dan ini sebenarnya kesilapan dalam congak kira kira Anwar.

Jadi sekarang Anwar sendiri dah checkmate dengan matematik yang dicipta oleh beliau sendiri, selamat jalan Anwar Ibrahim.



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

.slmat jalan ke penjara....

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin yang bertunjangkan nafsu memang letak akal di kepala lututnya

Tanpa Nama berkata...

Tu pon klu smua ADUN PAS support TSKI. Igt dlm PAS tu smua support ke? Kne amik kira juga yg Anwaris, Zionis, Bodoh, Bangang, Macai dlm PAS tu..

Aaaaaaaa...sial ko anwar

Zahari Zainan berkata...

Dlm pas selangor. Ramai pentaksub ikhwan muslimin, anwar pun geng ikhwan muslimin, anwar akan guna jln ni utk. Raih sokongan pas selangor. Geng hizbi ikhwan memang mcm tu..

Tanpa Nama berkata...

APA NAK PENING PENING
PINTU PENJARA DAN TERNGANGA
BESAR..SUMBAT JER.
MAMPOS LA KAU KAT SITU.

Tanpa Nama berkata...

Pas perlu membuat perubahan demi ISLAM..bantuan ALLAH sudah Pasti..DAP,Anwar byk buat DOSA..

mdzack lance berkata...

Tangan kosong xnak....korang melobi dgn air liur jer....?.....1 undi 1 juta bak meh!!