Sabtu, 2 Ogos 2014

ADUN TAMAN MEDAN TIDUR LEPAS MENANG #sampah

Bila ditegur dia melenting, bila tak tegur dia tertidur. Itu le perangai ADUN PKR kawasan Taman Medan ni nampaknya.

Dengan keadaan longkang di kawasan Yaman Medan yang tak terurus, nampak sangat ADUN PKR ni tak prihatin dengan keadaan sekeliling.


Ini keadaan longkang di salah satu kawasan dalam kawasan DUN Taman Medan, bolwh nampakkan mana rupa longkang ni?

Berlumut hijau dengan sampah memenuhi dalam longkang, ini adalah punca salah satu sebab kenapa denggi kini meningkat di Selangor.

Bukan sahaja mengakibatkan denggi, tqpi juga boleh mengakibatkan banjir kilat dikawasan terbabit.

Persoalannya, apa YB Taman Medan ni buat selama ni? Macam yang Sangkakala pernah tanyakan dalam artikel lepas, takkan takde langsung pegawai atau orang harapan di kawasan tersebut yang menjadi mata kepada Yang Berhormat untuk memantau kebersihan?

Tapi macam biasa, kalau YB ni jawab nanti sudah pasti dia akan mengatakan injnadalah fitnah dari Barisan Nasional yang sudah ketandusan isu.

Bukan fitnah ni YB, Sangkakala dapat gambar ni pun dari dalam facebook milik YB juga dan nampaknya keadaan tidak berubah dimana tiada langsung pergerakan untuk mengubah keadaan.

Jangan selalu menunding jari kepada kerajaan Pusat sebab rasanya kerajaan pusat sentiasa memberikan bantuan kepada PBT tapi sebagai Yang Berhormat Wakil Rakyat kawasan, kena la ambil berat tentang permasaalahan macam ni.

Macam yang pernah dikatakan oleh YB Dr Rodziah semasa menjawab soalan dewan dua penggal lepas, punca banjir kilat dan denggibadalah disebabkan longkangbdan parit tidak diselenggara dengan betul, jadi rasanya sekarang YB duduk sebagai ADUN kerajaan, takkan tutup mata pekakkan telinga tentang permasaalahan sebegini.

Ok lah YB, Sangkakala berhenti dulu setakat ni, nanti Sangkakala tulis lagi, sebab tindakan dari YB ni nampaknya perlu digerakkan melalui laman blog.

Kepada para pembaca pula khususnya penduduk Taman Medan, pandai pandai lah dalam PRU14 nanti, kalau ini juga orangnya menjadi wakil rakyat, maka berterusan lah keadaan di kawasan Taman Medan tak terurus.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNU BARUa Yahudi Zionist! Kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Anjing DAP....