Ahad, 17 Ogos 2014

PELUANG KEKAYAAN BARU DALAM PERIKANAN DI TEMUI

Mungkin selama ini orang ramai khususnya menyangka bahawa penjualan ikan hiasan hanyalah sesuatu yang boleh dijadikan hobi tetapi bukan mata p3ncarian tetap.

Ada juga yang menyangkakan bahawa dengab menternak serta memasarkan ikan hiasan tidak jauh mana hebatnya berbanding dengan lain lain sumber pendapatan.

Nampaknya persepsi yang di lemparkan ini adalah salah sama sekali kerana yang sebenarnya penternak serta pemasar ikan hiasan juga mamou untuk menjadi kaya raya jika diusahakan dengan bersungguh sungguh.


Dengan sasaran sebanyak 900 juta ekor ikan hiasan menjelang tahun 2020 sudah pastinya akan memberikan impak positif kepada para penternak dan pengeksport ikan hiasan.

Kita di Malaysia patut bersyukur dimana iklim negara kita amat sesuai untuk dijadikan tempat penternakan ikan hiasan dan dengan kemudahan kemudahan dan bantuan yang diberikan oleh jabatan perikanan di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, sudah pasti perniagaan ini akan menjadi salah satu penyumbang kepada ekonomi negara.


1 ulasan:

Benjamin Netangoogle berkata...

Yahudi Israel laknatullah protes soh BN (Benjamin Netanyahu) letak jawatan...! Kah kah kah..