Rabu, 27 November 2013

ISU PENGINTIPAN : ANWAR KENA LIHAT DIRI SENDIRI SEBELUM KRITIK

Sangkakala terbaca dalam satu artikel berita yang mengatakan bahawa Anwar Ibrahim mengatakan yang kerajaan Malaysia lembik dalam kes pengintipan oleh kerajaan Singapura keatas Malaysia. 

Baca DISINI


Apa yang Sangkakala nak katakan disini ialah, isu pengintipan ini memang satu isu yang besar, tapi perlu diingat bahawa jika mendedahkan hal keselamatan negara adalah lebih besar dari itu.

Seperti contoh, baru baru ini anak beliau sendiri,  Nurul Izzah pernah mengeluarkan kenyataan bahawa terdapat 30 anggota cawangan khas berada di London dan utu jelas menunjukkan bahawa hal keaelanatan negara didedahkan oleh anak beliau sendiri.

Dalam soal ini Sangkakala rasa tak perlulah nak bertanya kenapa Mentwri Dalam Negeri, Menteri Luar atau Pedana Menteri tidak mengeluarkan apa apa kenyataan tentang perkara tersebut kerana ianya masih didalam siasatan.

Tapi daribapa yany dikatakan oleh Nurul Izzah sudah jelas dan apa pula pendirian pembangkang dalam hal ini? Takkan ianya didiamkan sahaja tanpa sebarang persoalan.

Sikap hipokrit Anwar makin lama makin menjadi dan jika ini sikap pembangkang, adakah ianya akan meningkatkan keselamatan negara?