Jumaat, 8 November 2013

AGAMA ISLAM KINI DIJADIKAN MAINAN !! APA TINDAKAN KITA ??


Makin kurang ajar puak puak bukan Islam dalam negara kita sekarang, tapi apa yang dilakukan oleh kita sebagaiorang islam kepada mereka yang tidak menghormati agama islam itu sendiri?

Mungkin mereka lupa bahawa sebelum kedatangan mereka lagiagama islam sudah bertapak di negara ini dan apabila mereka datang, orang melayu khususnya islam telah menerima mereka dengan hati terbuka dan menyambut mereka sebagai rakan.

Tapila kelamaan sikap kurang ajar mereka telah jelas kelihatan dan apa yang lebih menyedihkan lagi mereka ini sudah mula mempertikai kedudukan dan apa juga yang dilakukan oleh islam dalam negara ini.

Bagi Sangkakala sikap ini adalah sikap yang amat tidak patut dilakukan oleh orang orang bukan islam sebab orang islam tidak pernah mempertikaikan apa juga kelakuan keagamaan mereka.

Sangkakala berikan contoh disini, setiap tahun akan diadakan perarakan Thaipusam di seluruh negara dan sudah pasti ratusan malah ribuan kelapa akan dipecahkan sepanjang jalan dengan diiringi oleh paluan gendang tapi orang islam tidak mempertikaikan perkara tersebut.

Itu bagi penganut agama hindu, bagi penganut budha pula, setiap tahun akan diadakan upacara sembahyang hantu atau memperingati roh roh yang telah mati kononnya dan mereka akan membakar colok yang bukan kecil saiznya dan bukan sebatang jumlahnya di sepanjang jalan dan juga tokong tokong mereka.

Tapi orang islam tidak pernah menghalang perkara perkara ini dilakukan.

Mungkin setelah berlaku satu pemberontakan tentang perlakuan keagamaan mereka ini barulah mereka sedar bahawa kehidupan masyarakat majmuk dengan kepelbagaian agama perlu dihormati diantara satu sama lain.

Kerajaan mengambil sikap tidak menghalang sesiapa juga mengamalkan upacara keagamaa mereka dan ini tidak membolehkan mereka (bukan islam) mengatakan sesuatu tentang agama islam.

Isu memperlahankan azan di surau dan masjid ini pernah berlaku di beberapa buah kawasan satu masa dahulu apatah lagi jika ianya dibawah kuasa pembangkang dan kini ianya sekali lagi dijadikan mainan seolah olah mencabar apa yang mampu dilakukab oleh orang melayu dan islam.

Sangkakala rasa sudah sampai masanya kerajaan berbuat sesuatu kerana takut nanti rakyat pula akan melakukan sesuatu sehingga kerajaan sendiri tidak mampu untuk menghalangnya.

Kepada yang bukab islam pula, Sangkakala nak ingatkan bahawa singa yang tidur itu bukanlah seekor singa yang baik kerana ianya sudah pasti akan bangun jika kepalanya diketuk atau ekornya di tarik. 

Dan jika sampai saat itu,  Sangkakala yakin tidak ada siapa mampu berbuat apa apa dan tidak ada siapa mampu menghalang dari berlakunya sesuatu untuk terus berlaku.