Khamis, 4 April 2013

#GE13 PAP DAN DAP GUNAKAN PENDEKATAN SAMA

Kita semua dapat lihat paparan gambar diatas dengan jelaa menunjukkan bahawa pendekatan yang dilakukan oleh PAP dan DAP adalah sama dan ianya juga menunjukkan apa yng dilakukan oleh Lee Kwan Yew dan Lim Guan Eng untuk mengaburi mata pengundi Melayu.

Taktik ini digunakan semata mata ubtuk meraih undi di kalangan orang orang Melayu yang menyangkakan keikhlasan mereka dalam memperjuangkan kebajikan rakyay khususnya orang Melayu walaupun pada hakikatnya ia tidak begitu.

Melayu mudah dikaburi hanya dengan cara berpakaian hinggakan apa yang pernah diucapkan oleh mereka yang menghina orang melayu khususnya Islam dilupakan.

Lim Guan Eng pernah meminta supaya kalimah Allah diguna pakai dalam bibble berbahasa melayu walau pun beliau mengatahui bahawa itu adalah untu Islam sahaja.

Ini adalah satu penghinaan dan yang lebih menyedihkan lagi apabila ada sesetengah pemimpin pakatan pembangkang bersetuju dengan cadangan itu malah rela memperdebatkannya hingga beberapa orang ulama terpaksa campur tangan dan mahlus fatwa mengeluarkan fatwa bahawa kalimah Allah hanya boleh diguna pakai oleh orang Islam.

Namun itu seperti tidak memberi apa apa kesan kepada kepimpinan pembangkang yang beragama Islam.

Jelas kerana politik mereka akan menghalalkan apa juga cara walau pun ianya terpaksa menggadai maruah agama Islam itu sendiri.