Ahad, 14 April 2013

#tolakpakatan NIAT LAJIM UKIN TERCAPAI

Sebagai orang lama dalam parti politik, Lajim Ukin yang mendakwa UMNO dan Barisan Nasional mengamalkan rasuah dan sebagainya sudah mula menampakkan siap diri beliau yang sebenarnya.

Tidak lain dan tidak bukan, tindakaan Lajim keluar dari UMNO Sabah adalah disebabkan bahawa beliau tidak lagi akan diberi peluang untuk bertanding kerana sudah menjadi tradisi UMNO dan Barisan Nasional untuk mengangkan pemimpin pemimpin baru dalam politik di setiap kawasan untuk memberikan nafas baru yang lebih kehadapan kepada para pengundi serta rakyat.

Lajim pernah mengeluarkan kenyataan bahawa pemimpin UMNO Sabah mengamalkan rasuah dengan mengeluarkaan hasil balak dan sebagainya seolah olah beliau lupa bahawa beliau juga aadalah seorang pemimpin UMNO dan Barisan Nasional di Sabah satu masa dulu.

Pernah menjawat jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri dan sebagainya dan dengan alasan itu juga beliau mengatakan bahawa beliau tahu setiap apa yaang berlaku di Sabah hingga beliau sangup untuk membuat surat aakuan bersumpah atau SD bagi meyakinkan orang ramaai khususnya rakyat Sabah bahawa UMNO dan Barisan Nasional itu amat buruk.

Tetapi adakah Lajim bersih dari segala galanya? Itu persoalan yaang perlu dijawab oleh Lajim sendiri.

Dengan mendakwa dan menuduh segala kejahatan UMNO dan Barisan Nasional jelas menunjukkan bahawa Lajim sendiri terlibat dengan segala apa yang beliau katakan, tetapi seperti yang Sangkakala katakaan tadi, Lajim sengaja menunjukkan atau menjadikan persepsi masyarakat terhadap UMNO dan Barisan Nasional itu amat buruk.

Bayangkan, selama bertahun tahun beliau bersama sama dengan UMNO dan Barisan Nasional, mengapa kini baru beliau menuduh UMNO dan Barisan Nasional dengan tuduhan sebegitu?

Kenapa selama ini beliau hanya mendiamkan diri sekiranya apaa yang beliau katakan dan setiap tuduhan dan fitnah beliau terhadap UMNO dan Barisan Nasional itu adalah benar?

Nampak bukan permainan politik kotor yang dilakukan oleh Lajim?

Pengundi di Sabah khususnya di Beufort perlu menolak pemimpin ini dari terus menjadi wakil rakyat tidak kira di peringkat negeri mahupun pusat, kerana pemimpin sebegini hanya mahu melepaskan dan mementingkan diri sendiri.