Rabu, 20 Februari 2013

GUAN ENG MULA RISAU PAKATAN TAK SEPAKAT

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kini mula risau dengan senario politik Johor yang mana pertelingkahan diantara pegerusi PKR dan DAP negeri itu saling bercakaran.

Punca mereka berdua ini tidak sehaluan adalah disebabkan agihan kerusi yang mana masing masing mahu menunjukkan kehebatan dan kekuasaan bahawa mereka mampu menang.

Yang nampak sangat bodoh si Lim Guan Eng ni ialah, beliau mengatakan pertelingkahan itu telah diekspoitasikan oleh media arus perdana yang di kongkong BN.

Ini Ketua Menteri memang takde akal, media arus perdana sememangnya akan mencari berita berita panas untuk menjadi pelaris kepada mereka, tiada istilah dikongkong oleh sesiapa.

Nampak sangat Guan Eng kurang cerdik dalam isu ini, pertelingkahan antara mereka juga cuba nak dikaitkan dengan Barisan Nasional.

Sememangnya dari dulu kita telah jangka bahawa pakatan mereka ini tidak akan bertahan lama kerana masing masing akan berebut kerusi kerana cuba untuk menjadi kuasa majoriti.

Ini semua disebabkan oleh kerana pakatan pembangkang tidak mempunyai parti yang memiliki kuasa penentu, masing masing dengan cara masing masing.

Jadi perkara sebegini tidak menjadi satu kehairanan kepada kita kerana selepas ini akan ada lagi kisah kisah pertelingkahan antara mereka yang pastinya akan membawa kehancuran kepada pakatan pembangkang jika semua ahli UMNO dan komponen Barisan Nasional bersatu padu dalam memnenagi pilihanraya akan datang.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: