Selasa, 26 Februari 2013

TERLEPAS PANDANG ATAU MEMANG TAK NAK BAGI

Kenyataan bahawa ada ralat didalam buku menifesto pembangkang yang dilancarkan semalam seharusnya menjadi bukti bahawa pembangkang membuat sesuatu keputusan secara melulu.

Cetakan buku menifesto tersebut tidak menulis bahawa akan memberi royalti kepada Kelantan dan Terengganu dan hanya tertuluis untuk Sabah dan Sarawak.

Masakan perkara sebegini boleh dikatakan terlepas pandang sedangkan pembangkang sendiri yang sentiasa melaungkan royalti minyak untuk Kelantan hingga mengadakan himpunan 'R' kononnya untuk menuntut royalti minyak bagi negeri tersebut dari kerajaan pusat.

Dengan tidak menamakan dua negeri tersebut ke dalam menifesto maka jelas terbukti bahawa pakatan pembangkang hanya memikirkan cara untuk memiliki kuasa ke Putrajaya dengan cuba mencari undi dari negeri Sabah dan Sarawak yang dilihat sebagai kubu kuat Barisan Nasional.

Ini juga adalah bukti sepertimana yang kita sedia maklum bahawa janji atau menifesto pakatan pembangkang tidak mungkin akan ditunaikan kerana bagi pakatan pembangkang, menifesto itu bukanlah sebuah janji dan ia tidak semestinya ditunaikan oleh kerajaan jika mereka memerintah.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: