Ahad, 17 Februari 2013

PAS MUNGKIN TELAH LUPA BERAPA BANYAK KALIMAH ALLAH DALAM ALQURAN

Dalam isu kalimah Allah yang dikeluarkan oleh Lim Guan Eng, beberapa pemimpin PAS bersetuju untuk memberi kebenaran kepada orang bukan Islam menggunakan kalimah tersebut dan juga didalam Bible bahasa Melayu.

Kalau Guan Eng cakap macam tu mungkin Sangkakala rasa tak berapa kisah sebab beliau bukan Islam dan mungkin beliau sengaja untuk test market orang Islam macam mana, tapi tanpa disangka sangka permintaan beliau itu mnedapat sokongan dari pada para ulamak PAS.

Anwar juga sebagai orang Islam turut bersetuju dengan permintaan Guan Eng tersebut, tapi sokongan Anwar itu juga Sangkakala tak berapa kisah keranaa sudah tertulis bahawa 'anugerah tuhan' (kata wan azizah) itu memang telah tercemar akhlaknya.

Apa yang menjadi kekesalan ialah para ulamak PAS yang menurut membuta tuli tanpa membuat usul periksa semata mata kerana kepentingan politik amat menegecewakan kerana sebagai Ulul Amri didalam PAS sepatutnya mereka lebih mempertahankan agama Islam.

Mungkin dengan ayat Al-Quran dibawah mampu untuk menyedarkan PAS bahawa kalimah Allah itu adalah untuk orang Islam dan bukannya untuk semua agama.


Tiada ulasan: