Rabu, 7 Mei 2014

SULTAN TITAHKAN NAJIB LETAK JAWATAN PERDANA MENTERI

Habis la kali ni kalau dah Sultan dah mengeluarkan titah supaya Perdana Menteri Malaysia meletakkan jawatan.

Tapi sultan mana yang beriya sangat nak minta Perdana Menteri meletakkan jawatan selaku ketua pentadbiran negara ni?


Ingat tak lagi dengan puak puak yang mengaku bahawa mereka dari keturunan raja kerajaan empayar langkasuka nusantara, entah dari mana keturunan Sangkakala pun tak tau yang pernah menggemparkan negara apabila mereka bertindak melakukan demo dan cuba memecah masuk ke Istana Negara pada tahun lepas?

Sultan gila ni la yang telah menitahkan secara terbuka kononnya agar Perdana Menteri melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Macam macam gila ada di Malaysia sekarang ni, ada yang gila nak jadi Perdana Menteri dan ada yang gila nak jadi sultan dan sekarang ni gila nak tunjuk kuasa pulak.

Patutnya pihak berkuasa khususnya pasukan polis cari orang gila ninsebab dah sampai ke tahap mengaku Sultan dan bagi Sangkakala ini diluar batasan dan menghina institusi Raja di negara kita.

Perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku dalam negara Malaysia yang selama ini terpelihara kehormatan institusi Raja Berperlembagaan dan jangan nanti kerana perkara sebegini, institusi Raja ini dipandang lekeh.


8 ulasan:

kampong lad berkata...

lagu ni pun ada?

Tanpa Nama berkata...

Kelakar!!! Rasa rasa nya dia ni macam more like a CLOWN than a Sultan right? Suruh dia masuk circus je la....tak payah nak "beta bertitah" here and there.

polris berkata...

Masih bolih susuli sultan ni olih PDRM.Pasang je jerat.Kenalah nanti.kancil lupakan jerat tapi jerat yak lupakan kancil.Kena cari siapa dalangnya.Tentu ada.Manakan senang senang bikin kacau.

Tanpa Nama berkata...

Polris...betul kata kamu. Mamat ni mesti ada sponsor yang menyuruh dia buat taik di Malaysia. Tidak susah untuk KDN membuat siasatan siapakah atau golongan manakah yang menaja duit harian dan belanjawan mamat Sultan PALSU ni.

Tanpa Nama berkata...

sultan tak berani bagi nama, main sembunyi2 takut kena tangkap ke? cit podahhh, kalau berani dedah la siapa kau, nama penuh siapa diri kau mari sini tengok nak kena bahan berbakul2

Tanpa Nama berkata...

Cuba semua selidik sejarah kerajaan langkahsuka. Mungkin ada cerita yang kita tak tau selama ni. Mungkin ada kerajaan lagi besar yang kita tak tau kot.

Sutan Takdir Alisyahbana berkata...

Memang ada, Kera Jaan Hanuman yang memerintah di Rimba Belantara dari Timur ke Barat.

Terlalu besarnya Kera Jaan ini setiap masa riuh rendah gegak gumpita.

Habis luruh daun-daun, buah-buahan, bunga-bungaan apabila dilanda balatentera Kera Jaan ini.

Apabila mereka berdemo habis BERSIH pisang awak pisang aku mereka sapu.

Inilah Kera Jaan Raja Hanuman yang memerintah negara Langkasuka sekarang.

* rujuk national geography and mamak brahim history of hanuman

Tanpa Nama berkata...

respon terbaikkkkk dr Sutan Tadbir Alisyahbana sebgai jawapan tepat dan langsung kepada kemuskilan Tanpa Nama 8.08 PG.Hingga tak terkata-kata lagi....