Sabtu, 24 Mei 2014

#prktelukintan #mohpilihmah #dyanasofya KENYATAAN CELAKA MENGUNDANG PADAH

Kenyataan yang dikeluarkan oleh ADUN PR di dalam Dewan Undangan Negeri yang mengatakan bahawa UMNO celaka mungkin akan membawa padah apabila YB Rayer mengulangi perkataan itu di dalam satu ceramah DAP.


Walaupun mengulangi perkataan tersebut sambil mengatakan bahawa ianya tidak dituju kepada orang Melayu, mungkin Rayer terlepas pandang bahawa ahli UMNO adalah Melayu dan bumiputera.

Jelas termaktub dalam perlembagaan UMNO fasal 5.1 bahawa Melayu dan Bumiputera layak untuk menjadi ahli UMNO dan dengan kenyataan Rayer, Sangkakala lihat ianya sengaja untuk ditimbulkan.

Mungkin untuk mengataka celaka kepada Melayu, Rayer bangsat ini berfikir dua kali kerana ianya melibatkan seluruh orang Melayu dalam Malaysia dan cara terbaik untuk memaki orang Melayu adalah dengan memaki parti Melayu.

Orang Melayu khususnya UMNO di Malaysia perlu ingat bahawa dengan memaki sebuah parti yang membela nasib Melayu, maka ianya adalah sama dengan memaki orang yang di bela oleh parti tersebut.

Inilah agenda DAP yang sentiasa cuba untuk mencari jalan membawa perpecahan sesama kaum di Malaysia dan sebagai contoh, YB Rayer haram jadah ni berbangsa India, apa pandangan orang Melayu terhadap orang India selepas ini hanya semata mata kerana kebiadaban beliau memaki parti Melayu?

Mungkin bagi DAP dengan cara ini dapat memecah belahkan perpaduan diantara kaum di Malaysia khususnya dikalangan Melayu dan India yang selama ini hidup aman dan damai serta bertolak ansur sesama kaum.

Ini juga sebenarnya akan berlaku jika calon DAP memenangi kerusi parlimen Teluk Intan, DAP menggunakan kaedah pecah dan perintah dalam unsaha untuk mencapai cita cita beliau dan dapat kita bayangkan, berapa ramai orang Melayu dalam DAP seperti Tengku Aziz yang akhirnya ditolak keluar dari DAP apabila merasakan bahawa Tengku Aziz membawa ancaman memimpin parti tersebut.

Sama juga seperti calon DAP yang dipertaruhkan di Teluk Intan dalam Pilihanraya Kecil kawasan Parlimen Teluk Intan sekarang.

DAP hanya mahu menggunakan anak Melayu muda ini sebagai batu loncatan untuk mendapat kuasa dan apabila sudah mendapat kuasa tersebut, maka tidak mustahil nasib calon DAP P076 ini akan sama macam Tengku Aziz.

Sebelum perkara ini berlaku dan sebelum kita terlambat, maka sebagai Melayu kita harus memikirkan natijah yang bakal menimpa jika mereka ini diberi kuasa untuk mentadbir.

Kejadian di Pulau Pinang hanyalah letusan kecil yang dilakukan DAP dan itu baru sebuah negeri, bayangkan apa akan berlaku jika sebuah negara berada dalam genggaman mereka, mungkin kenyataan Lim Kit Siang pada tahun 1969 akan bergema semula dengan mengatakan mati melayu, halau melayu masuk hutan fan macam macam lagi.



Tiada ulasan: