Rabu, 7 Mei 2014

@NajibRazak SILA KELUARKAN JOSEPH ENTULU DARI KABINET

Rasanya kali ni dah ada Menteri yang nak tunjukkan kuasa apabila cuba nak naikkan sentimen kebangsaan dalam negara.


Kenapa Joseph dengan sewenang wenangnya mengeluarkan kenyataan bahawa ruang kaum dalam borang rasmi kerajaan yang tiada nilai tambah digugurkan?

Siapa Joseph yang nak buat keputusan macam tu dan kenapa malu nak menyatakan kaum sendiri?

Agaknya si bangang Menteri DiJabatan Perdana Menteri ni malu nak sebut dia dari kaum mana agaknya dan dari apabyang Sangkakala tau, Joseph Entulu Belaun yang elok ditukar nama kepada Malaun ni memang tak berapa suka dengan orang dari semenanjung.

Sangkakala rasa Perdana Menteri patut melepaskan Joseph Malaun ni dari menjafi Menteri Kabinet sebab dia ni nampaknya tak reti nak jaga tatasusila sebagai Menteri dan mungkin elok diletakkan sebagai ahli parlimen biasa dan biar dia menjaga kawasan parlimen sahaja.

Kalau lagi lama si Malaun ni duduk dalam Kabinet, akan bertambah lagi kemarahan orang dan Sangkakala sendiri dah mula rasa meluat tengok perangai menteri yang tak pandai jaga sentimen macam ni.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanpa ruangan kaum kat borang, maka pekerja rasis tak dapat buang atau simpan jer borang mereka atau main tak layak suka-suka.

Lepas ni ruangan agama tak? Ni supaya orang mualaf macam Ustaz Riduan Tee Dan orang asli Islam dapat meneruskan mendapat faedah tak?

Habis lah bila meritokrasi dilaksanakan.

Haisan berkata...

Lepas tu dia akan buang ruangan jantina sbb alasanya tak mendatangkan faedah kpd permohonan