Khamis, 15 Mei 2014

KU NAN GAGAL !!! ALI RUSTAM AMBIL ALIH !!! @NajibRazak

Tadi Sangkakala ada menulis tentang Tok Ali atau YB Datuk Seri Ali Rustam yang dikatakan akan menggantikan tempat Setiausaha Agung UMNO.


Disini Sangkakala nak buat sambungan apabila ada dikalangan rakan rakan yang bertanya, kenapa perlu di tukar Setiausaha Agung UMNO yang sedia ada sekarang.

Dalam beberapa artikel yang lepas, Sangkakala juga ada menulis tentang Setiausaha Agung UMNO yang ada sekatang ni tentang beberapa kemelut yang melanda.

Tapi apa yang pasti, Tengku Adnan sebenarnya gagal menjalankan tugas sebagai Setiausaha Agung UMNO dalam menyelesaikan badai yang melanda di Terengganu.


Memang benar, sekarang ni YB Datuk Seri Ahmad Said yang merupakan bekas Menteri Besar telah bertindak untuk menyertai semula UMNO dan melupakan hasrat untuk menjadi calon bebas.

Jika diikuti rentetan kejadian, Mat Said dikatakan telah memberitahu bahawa beliau akan melangsungkan majlis perkahwinan anaknya di Kemaman dan beliau juga mengatakan bahawa pwrkara ini telah dimaklumkan kepada YAB Perdana Menteri.

Tapi dalam masa yang sama, Perdana Menteri mengatakan bahawa beliau tidak tahu akan majlis yang diadakan pada 17 Mei nanti dan Perdana Menteri mengandaikan bahawa majlis yang diadakan pada 10 Mei lalu telah selesai.

Dan dengan kekeliruan itu juga, maka kekeliruan dan salah faham telah berlaku hingga membuatkan Mat Said bertindak keluar dari UMNO dan menjadi ADUN bebas.

Tetapi setelah Perdana Menteri mendapat tahu kedudukan yang sebenar, maka kemelut yang melanda di negeri Penyu ini dapat diatasi dengan begitu baik dan pwnih sifat kekeluargaan.

Tapi persoalannya disini, kenapa perkara ini tidak diselesaikan oleh orang yang diwakilkan oleh Perdana Menteri untuk menyelesaikan perkara tersebut?

Siapa yang diarahkan oleh Perdana Menteri bagi menyelesaikan kemelut Tetengganu?

Setahu Sangkakala, Setiausaha Agung dan Setiausaha Kerja UMNO Malaysia telah dikerahkan untuk pergi mencari jalan penyelesaian, tapi apa yang berlaku, Mat Said bertindak keluar parti sejurus Menteri Besar Terengganu yang baru mengangkat sumpah jawatan beliau dihadapan Sultan.

Satu lagi persoalan yang bermain di kepala Sangkalala ialah, apakah benar bahawa Perdana Menteri yang mengeluarkan kenyataan bahawa majlis perkahwinan anak Mat Said adalah masalah peribadi beliau?

Pada jangkaan Sangkakala, takkan sebagai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib akan mengeluarkan kenyataan sedemikian terhadap seorang pemimpin sebuah negeri.

Jadi disini Sangkakala merasakan bahawa Ku Nan GAGAL melaksanakan apa yang diarahkan oleh Perdana Menteri iaitu menyelesaikan permasalahan.

Jadi adalah lebih baik jika Ku Nan melepaskan jawatan tersebut dan ada juga bagusnya jika Tok Ali pula mengambil alih jawatan Setiausaha Agung UMNO yang baru.

Tok Ali pun bukan orang baru dalam politik dan Sangkakala yakin Tok Ali mampu untuk membawa pembaharuan dalam pentadbiran UMNO Malaysia.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lembaga Disiplin KEADILAN telah meneliti beberapa kes berkaitan tatatertib dan disiplin anggota. Kes-kes ini telahpun dibentangkan dalam mesyuarat Biropolitik bertarikh 14hb Mei 2014, yang dipengerusikan YB Azmin Ali, Timbalan Presiden KEADILAN dan dihadiri YB DS Anwar Ibrahim, Ketua Umum KEADILAN, YAB TS Abdul Khalid bin Ibrahim, Menteri Besar Selangor serta anggota-anggota Biropolitik yang lain.

Berikut adalah keputusan-keputusan yang dicadangkan Lembaga ini dan dipersetujui Biropolitik:

Sdr S MANIKAVASAGAM (Cabang Kuala Selangor)
Beliau telah membuat kenyataan media yang mendakwa TS Abdul Khalid bin Ibrahim telah melakukan politik wang bagi pemilihan Cabang Kuala Selangor. Kenyataan ini telah disiar dalam berita TV1 dan Buletin Utama TV3 pada 11 Mei 2014, dan dalam m/s 6 akhbar Utusan Malaysia pada 12 Mei 2014. Ini merupakan pelanggaran Perkara B.7 Tataetika Pemilihan iaitu "Sebarang perselisihan berkaitan dengan Pemilihan Parti dilarang sama sekali dibawa kepada media atau dihebahkan kepada umum."

Sdr S MANIKAVASAGAM akan diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta-merta sehingga siasatan selesai.

YB Dato' Dr Tan Kee Kwong
Pengerusi Lembaga Disiplin KEADILAN

Tanpa Nama berkata...

tak payah gantung keahlian parti..jatuh aje hukuman DILIWAT sambil minum kopi dan mkn karipap..bangga ketua umum dpt rasa panas kari tuu