Khamis, 29 Mei 2014

#prktelukintan #jompilihmah MP HILANG !!! GELANG PATAH PULA AKAN ADA PRK ???

Semalam dengar cerita ada yang dapat sms dari pengundi di Gelang Patah Johor yang memgatakan bahawa Ahli Parlimen mereka hilang sejak PRU13 yang lepas.


Nak kata mati, takde laporan pulak yang mengatakan macam tu.

Semua tahu bahawa ahli  Gelang Patah adalah Lim Kit Siang dan sepertimana yang berlaku semasa beliau menjadi ahli parlimen di kawasan Ipoh Timor dulu, macam tu juga la yang jadi di Gelang Patah.

Kalau dah tak mampu nak menguruskan kawasan, baik le letak jawatan dan biar ada pilihanraya kecil di kawasan berkenaan dan jangan susahkan pengundi dengan cara menghilangkan diri.

Memang menjadi adat kepada wakil rakyat pembangkang dimana mereka akan membiarkan kawasan yang dimenangu mereka begiti sahaja.

Sama juga kejadian di Teluk Intan sejak tahun 2008 yang mana ahli parlimen pada ketika itu, tidak langsung memberikan khidmat kepada rakyat di Teluk Intan dan pembangunan juga tidak dijalankan sepertimana yang sepatutnya.

Kali ni sekali lagi pengundi Teluk Intan akan memilih wakil rakyat ke sidang parlimen dan apa yang Sangkakala lihat, sekarang ni lebih dahsyat lagi apabila boneka seperti Dyana Sofya diletakkan di kawasan tersebut.

Cuba kita bayangkan, adakah perempuan melayu berumur 27 tahun ini mampu membuat keputusan sendiri tanpa diganggu oleh godfather dalam DAP?

Berbanding pula dengan Datuk Mah Siew Kiong yang sememangnya pernah menjadi ahli parlimen du Teluk Intan dan kali ini jika beliau ditakdirkan menang maka jawatan MENTERI dikatakan telah disediakan dan Sangkakala rasa ini adalah peluang kepada warga Teluk Intan untuk melihat perubahan secara besar besaran di kawasan parlimen ini.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Krikkkk...krikkkk... Kahkah

Tanpa Nama berkata...

Ye ke?Akan ade PRK Gelang Patah tak lama lagi?Kalau ye eluk lah tu.Penduduk dan pengundi G.P dah lama takde AP.BN apa lagi siapa sedialah.AP GP dengar dah tak tahan kena belasah di Teluk Intan.Takleh balik dah.Dah tue.

keturunan nabi adam berkata...

Ni sumer poyo...haktuihhh