Khamis, 8 Mei 2014

JOSEPH ENTULU IBARAT KADUK NAIK JUNJUNG @NajibRazak @tunfaisal

Sangkakala dapati sejak malam tadi begitu ramai penggiat media yang nampaknya dah mula menunjukkan amarah mereka terhadap Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Joseph Entulu Balaun yang mengeluarkan kenyataan bahawa semua borang kerajaan tidak lagi diletakkan ruangan kaum.


Siapa Datuk Joseph Entulu? Sampai boleh keluarkan kenyataan bangang macam tu sekali.


Memang la kita tau yang Joseph ni seorang menteri tapi boleh ke Joseph mengeluarkan kenyataan sebegitu sedangkan ianya perlu dibawa ke dalam mesyuarat kabinet terlebih dahulu.

Joseph seolah olah mendahului Perdana Menteri dalam masalah ini dan dah jadi macam kaduk naik junjung.

Menteri dari Sarawak ini seolah olah tidak mahu bangsa atau kaum seseorang itu di letakkan dalam borang dan bagi Sangkakala tidak ada masalah dan adalah lebih baik jika bangsa atau kaum seseorang diletakkan dalam borang agar sensitiviti sesuatu bangsa itu dapat dipelihara.

Kenapa Sangkakala katakan begitu? Ini kerana ada bangsa atau kaum yang sensitif dengan satu satu perkara yang tidak menjadi permasaalahan kepada bangsa lain.

Ada kemungkinan juga nanti, jika bangsa ini tidak lagi diletakkan dalam borang maka ruangan agama juga akan dimansuhkan oleh Menteri gila ni.

Perdana Menteri perlu mengambil tindakan serius tentang perkara ini sebelum ianya menjadi kemarahan orang ramai.



Tiada ulasan: