Rabu, 7 Mei 2014

ANTARA KENYATAAN HARAM JADAH DAN BODOH TIAN CHUA

Bila pihak polis laksanakan undang undang, puak puak pakatan pembangkang ni akan mengatakan bahawa polis itu zalim dan sebagainya, tapi bila kena satu kejadian kepada puak mereka maka puak puak haram jadah ni kata pihak polis gagal.


Tian Chua mengatakan pihak polis gagal tangani jenayah apabila ada kes dimana seorang calon Ketua Angkatan Muda Keadilan menerima tiga butir peluru yang dihantar ke kediaman beliau.

Kalau pihak polis menjalankan siasatan dan terbukti pulak ianya dilakukan oleh puak puak pakatan pembangkang, adakah Tian Chua akan mengatakan pihak polis telah menjalankan tugas dengan baik atau dia akan kata pihak polis zalim sekali lagi?

Memang jelas puak pakatan ni akan sengaja mencari kesalahan pihak berwajib semata mata untuk merosakkan imej pihak polis itu sendiri.

Dalam kes terima peluru ni, Sangkakala nampak ianya seolah olah dilakukan oleh puak Pakatan sendiri kerana ianya kemungkinan bersangkut paut dengan pemilihan ketua angkatan muda keadilan.

Kenapa pulak ada pihak lain yang nak buat perkara sebegitu? Jika ianya tiada kena mengena dengan calin tersebut?

Jadi disini Sangkakala ingin perbetulkan bahawa puak puak pakatan ni sengaja mencari kesalahan walaupun mereka tahu ianya berpunca daripada permasaalahan mereka sendiri dan seperti yang kita ketahui pemilihan PKR selama ini pun memang banyak masalah.



Tiada ulasan: