Ahad, 11 Mei 2014

PAS DITELANJANGKAN OLEH PRESIDEN SENDIRI

Keputusan untuk membatalkan niat membawa usul rang undang undang persendirian hukum hudud jelas menunjukkan siapa pemimpin PAS yang sebenarnya.


Presiden PAS memberikan alasan bahawa mereka bersetuju dengan cadangan penubuhan satu jawatankuasa teknikal antara kerajaan negeri Kelantan dengan kerajaan Pusat.

Apa yang Sangkakala nak persoalkan disini, adakah alasan yang diberikan itu benar sepertimana yang diperkatakan oleh Presiden PAS? Atau ianya hanyalah satu alasan bagi membolehkan mereka tidak ditendang keluar oleh DAP dan PKR dari pakatan?

PAS selama ini begitu beriya sangat hendak membawa hukum hudud hingga mereka mengatakan bahawa UMNO itu kafir kerana tidak menyokong hudud yang dicitakan oleh parti tersebut.

Tapi kini siapa pula yang mengususllkan jawatan kuasa khas untuk menuju kearah perlaksanaan hukum tersebut?

UMNO selama ini tidak pernah menolak hukum hudud didalam Al-Quran tetapi menolak hukum hudud yang hendak direalisasikan oleh PAS.

Kini nampaknya PAS ditelanjangkan sendiri oleh Presiden mereka dengan membuat keputusan tidak membawa rang undang undang hudud ke dewan rakyat dan ini semua kemungkinan besar adalah kerana PAS risau tidak mendapat sokongan daripada ahli parlimen bukan Islam terutama dari PAS dan PKR.



Tiada ulasan: